Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny internet

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny internet

Bibliografia "Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny internet" gromadzi piśmiennictwo z lat 2010-2016 i zawiera 110 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki sodtępne w PBW i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

 

KSIĄŻKI:

1. Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży / Jacek Pyżalski. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 164 s. ; 21 cm.
Sygn. C 066168 Nysa, M 204683 Opole

2. Edukacja informacyjna : nowoczesne technologie informacyjne w procesie kształcenia i wychowania / red. Kazimierz Wenta ; red., Elżbieta Perzycka ; Uniwersytet Szczeciński ; Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie ; Uniwersytet Szczeciński; Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie. - Szczecin : Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli, 2004. - 351 s. : rys.,wykr.
Sygn. M 196301 Opole

3. Internet : czas się bać / Wojciech Orliński. - Warszawa : Agora, 2013. - 286, [2] s. ; 22 cm. - (Biblioteka Gazety Wyborczej )
Sygn. M 211531 Opole

4. Kompetencje informacyjne młodzieży : analiza - stan faktyczny - kształcenie na przykładzie Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii / Justyna Jasiewicz. - Youth information literacy : analysis - actual state - education in Poland, Germany and Great Britain. - Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012. - 238, [2] s. : il. - (Nauka, Dydaktyka, Praktyka - Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 138 )
Sygn. C 207565, M 207566 Opole

5. Komputer w edukacji gimnazjalno-licealnej : praca zbiorowa / pod red. Sergo Kuruliszwili. - Warszawa : "Scholar", 2011. -  136 s. : il. ; 21 cm.
Sygn. M 206217 Opole

6. Pedagogika medialna : aspekty społeczne, kulturowe i edukacyjne / Tomasz Huk. - Kraków ;Katowice : "Impuls", 2014.  -  384 s. : il. ; 25 cm.
Sygn. C 054095 Brzeg, M 053301 Kluczbork, C 212622, M 212639, M 212640, M 212654, M 212815, M 212816 Opole

7. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : "Difin", 2014. -  158 s. : il. ; 23 cm. -  (Engram )
Sygn. M 63269 Kędzierzyn-Koźle, C 067470 Nysa, M 212721 Opole

8. Świadomość językowa uczniów w komunikacji za pośrednictwem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych : rozpoznanie / Beata Gromadzka . - Bibliogr. // W : Świadomość językowa / pod red. Jolanty Nocoń i Anny Tabisz. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2014. - S. 65-76
Sygn. M 010486"P" Opole

9. Technologie edukacyjne - tradycja, współczesność, przewidywana przyszłość. T. 1 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. -  206 s. ; 23 cm. - (Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna )
Sygn. M 206077/I Opole

10. Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji / red. Sergo Kuruliszwili. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" ; Warszawa : w partnerstwie Instytut Rozwoju Służb Społecznych, 2014. -  158 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 213318, M 213319 Opole

11. Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela / pod red. Jacka Migdałka i Wojciecha Folty. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2010. - 473, [3] s. : il. ; 24 cm.
Sygn. C 61414 Kędzierzyn-Koźle, C 066948 Nysa, C 203098 M 203187 M 203188 M 208441 Opole

Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015. - 276, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Sygn. M 63693 M 053745 M 053746 M 053747 C 067760 M 067759 M 213766 M 213767 M 213897

12. Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu. T. 2 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. - 300 s. : il. ; 23 cm. - (Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna. )
Sygn. M 206077/II Opole

13. Wychowanie do wartości w świecie cyberkultury / pod red. Beaty Bilickiej. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2012. - 235 s. : il. ; 23 cm. - (Scripta Theologica Thoruniensia ;, 24. )
Sygn. M 211322, M 211505 Opole

14. Zagrożenia w Internecie : Szkoła w walce ze współczesnymi problemami dzieci i młodzieży. [Film] / Autor Marlena Woźniak. - Poznań Forum Sp. z o.o. 2009. - 1 dysk optyczny (DVD)(ok.10 min) : dźw., kolor ; 12 cm. + Dodatek tekstowy : 46 s. ;18 cm.  - ( Lekcje wychowawcze na DVD )
Sygn. NE 000015, NE 000164 Nysa, NE 000655, NE 001138 Opole

15. Zwolnij w sieci [Film] / scen. i realiz. Joanna Tryniszewska, Joanna Pieciukiewicz ; scen. Henryk Konieczny; realiz. Monika Tomczyk; montaż Marcin Cebulski. - Warszawa : Telewizja Polska S.A. ; Ministerstwo Edukacji i Nauki, 2005. - 1 dysk optyczny DVD ( ok. 125 min) : dźw., kolor ; 12 cm. -  ( Powszechna Wideoteka Edukacyjna )
Sygn. NE 000004, NE 000005 Nysa, NE 000333, NE 000334 Opole

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

 

16. Agresja elektroniczna - program zajęć dla uczniów / Radosław Mysior // "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" . - 2013, nr 10, s. 29-34

17. Agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny gimnazjalistów w kontekście zaangażowania w stosowanie nowych technologii komunikacyjnych / Jacek Pyżalski // "Kwartalnik Pedagogiczny" . - 2009, nr 4, s. 31-52

18. Aktywne uczenie z wykorzystaniem metody WebQuest / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. - 2016/2017, nr 1, s. 21-34

19. Aplikacje do nauczania o uczuciach / Anna Waszkowska // IT w edukacji. - 2016, nr 2, s. 40-43
* Scenariusz lekcji języka polskiego w oparciu o technologię informacyjno-komunikacyjną

20. Awatar bohatera / Magdalena Góra // IT w Edukacji. - 2015, nr 4, s. 38-39
*Scenariusz lekcji języka polskiego (w oparciu o technologię komputerową) dla gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej

21. Bezpieczeństwo dzieci w sieci : przykłady bezpłatnych zabezpieczeń / Urszula Hoczyk // "Biblioteka w Szkole" . - 2014, nr 5, s. 14-15

22. Bądź bezpiczny w internecie! Pomysł na projekt edukacyjny / Anna Dobraczyńska // Biblioteka w Szkole. - 2009, nr 1, s. 20-27

23. Bezpieczni w internecie : propozycje działań / Sylwia Gajda, Anna Wiąckiewicz // "Biblioteka w Szkole" . - 2011, nr 11, s. 7 - 9

24. Bezpiecznie(j) w sieci? / Barbara Smoter // Remedium . - 2012, nr 9, s. 1-3

25. Blaski i mroki Netu / Maria Halińska // Psychologia w Szkole . - 2013, nr 3, s. 12-17

26. Cyfryzacja szkoły a jakość edukacji / Marek Konieczniak // Edukacja i Dialog . - 2012, nr 11/12, s. 60-65

27. Dokumenty Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. - 2015/2016 nr 1, s. 37-62

28. Dysk Google w pracy z uczniami / Wioletta Poturała // IT w Edukacji. - 2015, nr 4, s. 76-81
* Zawiera scenariusz zajęć z języka polskiego (z wykorzystaniem technologii informacyjnej) dla klasy II szkoły ponadgimnazjalnej

29. Dzieci głupieją w sieci / Marcin Teodorczyk // "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" . - 2013, nr 5, s. 62-64

30. Edukacja w środowisku informacyjnym / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła . - 2013, nr 1, s. 50-52.

31. Edukacyjne zastosowanie Internetu w aspekcie przemian cywilizacyjnych / Danuta Morańska // Modelowe Nauczanie. - 2004, nr 6, s. 26-33

32. Elementarz z komputerem i Logomocja / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka // Meritum. - 2009, nr 4, s. 66-69

33. E-learning w kształceniu integracyjnym / Marzanna Nowacka-Duda // IT w Edukacji. - 2016 nr 1, s. 66-67

34. Gdzie jest regulamin? : czyli jak pobierać i zapisywać pliki za pomocą przeglądarki / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 2, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 1, s. 6-8

35. Generatory kodów QR / Aleksandra Schoen-Kamińska // IT w Edukacji. - 2016 nr 1, s. 56-58
* Wykorzystanie kodowania w procesie dydaktycznym

36. "Geo" i nie tylko "Gebra" / Monika Jankowska // Matematyka. - 2016, nr 3, s. 26-29
* Wykorzystanie programu GeoGebra na lekcjach matematyki

37. Gry komputerowe - czy to tylko zabawa? / Radosław Mysior // "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" . - 2012, nr 10, s. 28-31

38. Implementacja technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej / Izabela Jaros // Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 2, s. 59-71

39. Internet - nowa przestrzeń doświadczeń dla najmłodszych / Urszula Hoczyk // Nowa Szkoła. - 2013, nr 7, s. 45-48

40. Internet w edukacji / Witold Kołodziejczyk, Bartosz Kramek // "Edukacja i Dialog" . - 2010, 3/4, s. 64-70

41. Internetowe zasoby edukacyjne / Urszula Hoczyk // "Nowa Szkoła" . - 2014, nr 3, s. 23-28

42. Jak motywować uczniów do czytania za pomocą TIK, czyli jak technologia może stać się sprzymierzeńcem czytelnictwa / Magdalena Brewczyńska // Meritum. - 2016, nr 2, s. 77-81

43. Jak zapobiegać zagrożeniom płynącym z sieci / Justyna Dobrołowicz // Nauczanie Początkowe. - 2008/2009, nr 1, s. 15-20

44. Komiksy na języku obcym / Marta Florkiewicz-Borkowska // TIK w Edukacji. - 2016, nr 3, s. 38-39
* Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla gimnazjum z wykorzystaniem komputerowej aplikacji ToonDoo do tworzenia komiksów

45. Kompetencje cyfrowe dzieci / Anna Brzezińska, Joanna Matejczuk // "Remedium" . - 2013, nr 11, s. 6-8

46. Komputer - wróg czy sprzymierzeniec kultury fizycznej? / Dariusz Pośpiech, Jacek Polechoński // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2007, nr 11, s. 25-30

47. Komputerowe wspomaganie uczenia się i nauczania języków obcych / Elżbieta Gajek . - Bibliogr. // Meritum. - 2010, nr 1, s. 53-59

48. Lekcja z Google / Barbara Halska // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 9, s. 17

49. Lekcja historii z wykorzystaniem technologii informacyjnej - przykłady praktycznych rozwiązań / Zbigniew Osiński // Wiadomości Historyczne. - 2007, nr 5, s. 51-54
* Zawiera scenariusze lekcji: 1. Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej w okresie międzywojennym - od demokracji do autorytaryzmu, a może różne wersje demokracji? ; 2. Młodość naszych rodziców/dziadków - życie codzienne w Polsce komunistycznej ; 3. Średniowieczny zamek obonny - dawniej i dziś

50. Lekcja z komputerem : o czym należy pamiętać, przygotowując zajęcia w ICIM? / Aneta Kwiecień, Dariusz Kwiecień // Biblioteka w Szkole. - 2008, nr 11, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 2, s. 8-10

51. Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły / Emilia Musiał // "Nowa Szkoła" . - 2013, nr 10, s. 13-20

52. Mobilna biblioteka szkolna : aplikacje wspierające uczenie / Elżbieta Pryłowska-Nowa // Biblioteka w Szkole. - 2015, nr 7-8, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 3, s. 3-6

53. Narzędzia TIK? Obecne! : jak mądrze wykorzystać w szkole technologię informacyjno-komunikacyjną / Marzena Tyl // Biblioteka w Szkole . - 2012, nr. 5, s. 5-7.

54. Nauczycielskie sieciowanie i doświadczenia : z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych / Agata Arkabus, Anna Płusa // Edukacja i Dialog. - 2016 nr 1/2, s. 62-66

55. Nowa technologia w starej szkole / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 3, s. 95-102
* Wykorzystanie technologii komputerowej w edukacji jęzkowej dzieci w młodszym wieku szkolnym

56. Nowe media - pożytek, przyjemność czy przymus? / Magdalena Goetz // "Świat Problemów" . - 2014, nr 2, s. 19-23

57. Nowe media. Nowe uzależnienia / Agnieszka Ogonowska // "Świat Problemów" . - 2014, nr 3, s. 39-43

58. Nowe oblicze blended learningu / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. - 2016 nr 2, s. 54-56

59. Nowe technologie a indywidualizacja nauczania / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 4, s. 47-49

60. Nowe technologie informacyjne źródłem zagrożeń dla dzieci i młodzieży / Anna Andrzejewska. - Wykr. // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 2000, nr 2, s. 23-27

61. Nowoczesne metody kształcenia dzieci / Sylwia Polcyn // Remedium. - 2016, nr 7/8, s. 38-39

62. Nowoczesne technologie w edukacji biologicznej / Julian Piotr Sawiński . - Bibliogr. // Biologia w Szkole z Przyrodą

63. O czym należy pamiętać, organizując lekcje z komputerem? / Dariusz Kwiecień // Meritum. - 2007, nr 4, s. 47-50

64. O edukacji informatycznej w gimnazjum / Janusz Nowak, Ryszard Gmoch // Nowa Szkoła. - 2012, nr 4, s. 12-27

65. Obserwacja zjawiska dudnień fal akustycznych / Tomasz Kocur // IT w Edukacji. - 2015, nr 4, s. 36-37
* Scenariusz lekcji fizyki dla gimnazjum w oparciu o technologię komputerową

66. Odwrócona lekcja, czyli praca z otwartymi zasobami edukacyjnymi / Małgorzata Rostkowska // Meritum. - 2012, nr 4, s. 49-51

67. Podróże żywności w StoryMap JS / Filip Makowiecki // IT w Edukacji. - 2016 nr 1, s. 43-45
* Scenariusz lekcji geografii dla gimnazjum z wykorzystaniem Internetu i technologii multimedialnej

68. Polska na tle krajów Unii Europejskiej / Katarzyna Mijakowska // Geografia w Szkole. - 2016, nr 4, s. 30-31
* Zawiera konspekt lekcji geografii dla liceum w oparciu o technologię informacyjną. Temat: Pozycja Polski w Unii Europejskiej

69. PoTIKaj... poczytaj, czyli jak za pomocą nowych technologii wspierać czytelnictwo / Bożena Boryczka // Meritum. - 2016, nr 2, s. 82-89

70. Poznajemy miasto z aplikacją Quizlet Live / Agata Rakotny // IT w edukacji. - 2016, nr 2, s. 26-28
* Scenariusz lekcji języka angielskiego dla szkół podstawowych w oparciu o aplikację komputerową Quizlet Live

71. Projekt "Wykorzystanie nowoczesnych technologii na etapie edukacji wczesnoszkolnej" / Agnieszka Borowiecka // Meritum. - 2009, nr 4, s. 74-79

72. Przyjmij ode mnie zaproszenie na bal... - redagujemy zaproszenie na podstawie baśni "Kopciuszek" : (propozycja metodyczna dla klasy IV) / Marietta Łońska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VI. - 2004/2005, nr 3, s. 56-60
* Zawera scenariusz lekcji: Przyjmij ode mnie zaproszenie na bal... - redagujemy zaproszenie na podstawie baśni "Kopciuszek"

73. Przyszłość TIK w edukacji / Ewa Kędracka-Feldman // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 2, s. 48-51
*Opublikowany przez Komisję Europejską "Raport horyzontalny NMC 2014 dla szkół europejskich"

74. QR Quest czyli podchody w wersji elektronicznej / Joanna Apanasewicz // IT w Edukacji. - 2015, nr 3, s. 30-31

75. Rodzina i szkoła a przeciwdziałanie zaangażowaniu młodych ludzi w ryzykowne zachowania online / Jacek Pyżalski // Dziecko Krzywdzone . - 2013, nr 1, s. 99-109.

76. Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych (dla uczniów szkół podstawowych) / Karolina Van Laere // Remedium. - 2014, nr 7-8, wkł. "Remedium na uzależnienia behawioralne", s. 4-7
* Temat: Internet pod kontrolą,; Bezpieczny internet - to dla nas pestka!

77. Standardy przygotowania każdego nauczyciela w zakresie technologii informacyjnej / Małgorzata Rostkowska // Meritum. - 2007, nr 4, s. 14-18

78. Szkoła przyszłości będzie aktywizować uczniów / Agata Oleksiak // Dyrektor Szkoły . - 2013, nr 2, s. 74- 77.

79. Sztuka rysunku - multimedialny kurs rysowania grafik / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. - 2015, nr 7-8, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 3, s. 22-25
* Scenariusz lekcji z przedmiotu wiedza o kulturze

80. Technologia w szkole / Izabela Breguła // Życie Szkoły. - 2015, nr 8, s. 2-5

81. Tworzenie konstrukcji matematycznych / Katarzyna Nowak // IT w Edukacji. - 2015, nr 4, s. 32-34
* Scenariusz lekcji matematyki dla gimnazjum w oparciu o program komputerowy GeoGebra

82. 1050. [Tysiąc pięćdziesiąta] rocznica chrztu Polski z Quizizz / Marcin Paks // IT w Edukacji. - 2016, nr 2, s. 30-33
* Scenariusz lekcji historii dla szkoły podstawowej lub gimnazjum w oparciu o technologię multimedialną i komputerową

83. Uczeń w sieci / Andrzej Piękoś ; rozm. przepr. Kamila Sekułowicz // Głos Pedagogiczny . - 2013, nr 45, s. 8-12

84. W jaki sposób platforma edukacyjna może usprawnić proces nauki i nauczania oraz zmniejszyć nakłady pracy nauczyciela / Colin Rose // "Edukacja i Dialog" . - 2014, nr 1-2, s. 6-13

85. Wielki sześcioośmiościan rombowy / Bronek Pabich // Matematyka. - 2016, nr 3, s. 56-58
*Projektowanie siatki wielościanu za pomocą programu komputerowego SketchUp

86. Wirtualna przestrzeń edukacyjna / Sebastian Wasiołka // "Edukacja i Dialog" . - 2012, nr 7-8, s. 54-58

87. Wizyta w restauracji / Aleksandra Bednarska // IT w Edukacji. - 2016 nr 1, s. 38-39
* Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla gimnazjum z wykorzystaniem Internetu i technologii multimedialnej

88. Wychowawcza funkcja Internetu / Henryk Noga // "Wychowawca" . - 2012, nr 6, s. 5-8

89. Wykorzystanie narzędzi internetowych w przygotowaniu lekcji powtórzeniowych i tworzeniu tekstów językowych / Bogusław Solecki. - Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 2, s. 102-112

90. Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 3, s. 43-47
*Zawiera przykłady zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach

91. Wykorzystanie technologii informacyjnej w uczeniu się i nauczaniu biologii / Urszula Poziomek // Meritum. - 2007, nr 4, s. 59-64

92. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w gimnazjach / Małgorzata Kłobuszewska, Magdalena Rokicka . - Bibliogr. // Edukacja. - 2016, nr 2, s. 32-46

93. Sway : nowoczesne prezentacje w popularyzacji czytelnictwa / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 2, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 1, s. 9-11

94. Szkoła dla pokolenia sieci? : dyskusja o zasadności zmian / Natalia Bednarska, Marta Kochanek, Agnieszka Piejka . - Bibliogr. // Ruch Pedagogiczny. - 2015, nr 1, s. 111-123

95. Szkoły a nowe technologie i nowe kształcenie / Maciej M. Sysło // Meritum. - 2007, nr 4, s. 4-7

96. Technologia informacyjna - dobrodziejstwo czy zagrożenie? : (propozycja metodyczna) / Alina Hołojuch-Molska // Język Polski w Gimnazjum. - 2004/2005, nr 2, s. 92-102
* Temat Komputer - dobrodziejstwo czy zagrożenie?

97. Technologia informacyjna w nauczaniu geografii w świetle nowej podstawy programowej / Anna Grzybowska, Małgorzata Witecka // Meritum. - 2009, nr 4, s. 35-40

98. Technologia informacyjna w procesie edukacji : szanse i zagrożenia / Grażyna Cęcelek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2010. nr 1, s. 31-38

99. Technologia informacyjno-komunikacyjna w procesie uczenia się i tworzenia wiedzy / Renata Zaborek. - Bibliogr. // Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 2, s. 16-22

100. Technologia informacyjna we wspomaganiu edukacji środowiskowej / Grzegorz Kiedrowicz // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. - 2010, nr 3, s. 96-106

101. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2016, nr 4, s. 53-59

102. Technologie informacyjno-komunikacyjne w podstawie programowej do nauczania języków obcych / Elżbieta Gajek // Meritum. - 2009, nr 4, s. 43-47

103. Technologia informatyczna a bezpieczeństwo uczniów / Leszek Wantoła // Edukacja dla Bezpieczeństwa. - 2004, nr 1, s. 52-59
* Zawiera ankietę skierowaną do uczniów szkół średnich

104. Techno-mózg / Monika Gryboś // Sygnał. - 2016 nr 3, s. 53-54
* Sposoby twórczego wykorzystywania przez uczniów mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych

105. TIK i TOC - nowoczesne metody i narzędzia dydaktyczne na lekcjach w bibliotece / Anna Puścińska // Biblioteka w Szkole. - 2014, nr 6, s. 6-8

106. Wychowawcza funkcja Internetu / Henryk Noga // "Wychowawca". - 2012, nr 6, s. 5-8

107. Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 3, s. 43-47
* Zawiera przykłady zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach

108. Z komputerem na Ty / Justyna Klaska // Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 1, s. 61-64

109. Zaniechany potencjał technologii. Esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji / Stanisław Dylak // Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5/6, s. 14-25

110. Zanim odwrócisz lekcję - zajęcia z pistacja.tv / Małgorzata Rabenda // TIK w Edukacji. - 2016, nr 3, s. 30-31
* Scenariusz lekcji matematyki dla szkoły podstawowej z wykorzystaniem Internetu. Temat: O ile więcej, o ile mniej

Opracowała Iwona Kowalska
Wydział Informacji i BIbliografii, PBW w Opolu
Aktualizaqcja 2016.10.31

 

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5754624