Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - PRACOWNIA BIBLIOTERAPII OPOLE

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Pracownia Biblioterapii - Opole

W Pracowni Biblioterapii  w PBW w Opolu organizowane są  zajęcia czytelnicze z elementami biblioterapii dla uczniów i wychowanków szkół i placówek prowadzone przez  J. Jurasz, B.Pająk.

Zgłoszenia na warsztaty i zajęcia - Wydział Edukacji i Promocji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 77 454 12 40, wew. 110.

 LP    Krótki opis  Poziom nauczania
  1.

 Strach ma tylko wielkie oczy. Cykl zajęć dotyczący różnego rodzaju lęków. Składa się z pięciu zajęć:

 - Nocne stworki wychodzą ze swej norki (lęki nocne).
 - Ja się nie boję burzy i wielkiej, mokrej wody w basenie! (lęk przed burzą, wodą).
 - Czarodziejskie lustro (pierwszy dzień w przedszkolu).
 - Miłek da radę! (lęk przed ciemnością, zejściem do ciemnej piwnicy).
 - Krasnal Zguba Nam pomoże! (zgubienie się) (do 90 min)

Przedszkole
  2.

 Bajki - pomagajki na smutki i przemoknięte butki. Cykl zajęć dotyczących trzech obszarów: myśli, słów i czynów (do 90 min)

 - Słowa mają moc
 - Marzenia się spełniają.
 - Większą moc mamy, kiedy sobie pomagamy.
 Przedszkole
 3. Podróż do świata wartości - cykl 10 zajęć dotyczący wartości: przyjaźń, miłość, szczęście, piękno, szacunek, mądrość, odpowiedzialność, sprawiedliwość, odwaga, samodyscyplina. (do 90 min) Przedszkole, Szkoła Podstawowa kl. I-III
  4.

Jestem kimś wyjątkowym, mam swoją wartość. Cykl zajęć mających na celu wzmacnianie poczucia własnej wartości (do 90 min).
- O sukcesach, słowach i motylach.
- Skarby przyjaźni.
- Za murami książęcego pałacu.
- Magiczne i ważne słowa. (do 90 min)

Przedszkole, Szkoła Podstawowa, kl. I- III
 5. 

Pojedyncze zajęcia:

 - Dzielenie się z innymi - po co nam ta umiejętność i jak się tego nauczyć?
 - Złość - jak ją wyrazić i jak ją opanować?
 - Jestem kimś wyjątkowym.
 - Uczymy się rozpoznawania emocji.
 - W krainie baśni - z "Calineczką" uczymy się wrażliwości na potrzeby innych.

Przedszkole, Szkoła Podstawowa, kl. I-III
6.  Co mi w duszy gra ? - cykl 4 zajęć wykorzystujących techniki wizualizacji i relaksacji przeznaczone dla dzieci nadpobudliwych ruchowo (grupa max. 6 dzieci, do 90 min)  
  7.

 Plasterki na zranioną duszę i rozbite kolano. Cykl  pięciu zajęć, składający się z pięciu spotkań poruszających problemy:

 - kradzieży: ,,Lena chce mieć lalkę Barbi".
 - agresji: ,,Antek rozrabiaka".
 - kłamstwa: ,,Kłamczucha".
 - braku zasad: ,,Kaziu i zasady"
 - miłości między rodzicami a dziećmi: ,,O Iwonce, która postanowiła uwierzyć w to, czego nie widziała". (do 90 min)
 Szkoła Podstawowa kl. I - III
  8.

 Moje nastroje, czyżby nas dwoje? Cykl sześciu zajęć dotyczacy emocji: złości, wstydu, radości, smutku, zazdrości (do 90 min):

Moje nastroje, czyżby nas dwoje? Cykl sześciu zajęć dotyczacy emocji: złości, wstydu, radości, smutku, zazdrości:
- Emocje? - dobrze je mieć!
- Ze złością mi nie do twarzy!
- Zazdrość - nie lubię jej!
- Smutkowy smutek.
- Wstyd się wstydzić?
- Radość na mojej twarzy...

Szkoła podstawowa, kl. I- III,
   9.

 Coś nie do pary? Włóż różowe okulary. Cykl pięciu zajęć (do 90 min):

 - Możesz na mnie liczyć (przyjaźń).
 - Coś lepszego! (dobro, pomoc, troska o drugiego człowieka).
 - Nic nie cieszy Klaudii? (radość dają rzeczy niematerialne).
 - Zmienić siebie! (dystans, samokrytyka).
 - Najwięcej miłości potrzebują ci, którzy najmniej na nią zasługują (złe zachowanie).
Szkoła podstawowa, kl. I-III
10.

Uczniem być... - cykl czterech zajęć dotyczący relacji  w grupie, kultury języka, negatywnego stosunku do czytania. (do 90 min)

Szkoła podstawowa, kl. I-III, IV-VI
11.

 ...żeby człowiek nie był człowiekowi wilkiem. Empatia - kluczem do zrozumienia innych. Cykl zajęć mających na celu kształcenie zachowań empatycznych, budowania poczucia odpowiedzialności, rozpoznawania emocji u innych (do 90 min). Tematy spotkań:
- Poznajmy się na nowo, by nić współpracy razem wypracować.
- Empatia, czyli jak zrozumieć kogoś drugiego.
- Empatia, czyli jak nie ranić innych.
- O odkrywaniu własnej tożsamości.
- Akceptacja czyjeś inności.
- Empatia czy gra pozorów ?! Między światem pozorów a prawdą o nas samych.
- Empatia jako fundament przyjaźni.

Szkoła podstawowa, kl. IV-VI
12. ,,Człowiek wśród ludzi". Cykl zajęć, których celem jest kształcenie szacunku do siebie i do drugiego człowieka (do 90 min). Tematy spotkań:
- Po co nam właściwie plotka?
- Czy Inny znaczy gorszy a może lepszy?
- Wysoki, gruby i mały... o szacunku, tolerancji i uznaniu.
- Jestem wartościowym człowiekiem.
Szkoła podstawowa, kl. IV- VI
  13. 

Nastolatkiem być... - cykl  siedmiu zajęć dotyczący problemów tożsamości, relacji w grupie, uzależnienia, zaburzenia w jedzeniu (90 min). Tematy spotkań:
- Wszyscy jesteśmy ludźmi (problem: braku szacunku wobec drugiego człowieka, poniżanie jako próba rozwiązywania swoich problemów)
- Ja i moi rodzice (problem: konflikty z rodzicami)
- Przyjaciel czy wróg - człowiek i zwierzę (problem: agresja wobec zwierząt)
- Zagrożenia w sieci (problem: zagrożenia wynikające z internetu)
- Niebezpieczna lekcja, o wspomaganiu substancjami psychoaktywnymi (problem: używanie substancji psychoaktywnych, trudności w efektywnym uczeniu się)
- Zajadanie stresu (problem: niwelowanie stresu poporzez nadmierne śmieciowe jedzenie, otyłość)
- Zdrowa rywalizacja: zasada fair play (problem: niekoleżeńskie zachowania, nieuczciwe postępowanie).

Gimnazjum
14.

 Komunikacja międzyludzka - cykl zajęć dotyczący właściwej komunikacji w relacjach interpersonalnych (do 90 min). Tematy spotkań:
- Zacznijmy od rozmowy ... na bębenku - znaczenie rozmowy w kontaktach międzyludzkich
- Rozwój umiejętności komunikowania się - komunikacja niewerbalna
- Moje i twoje emocje.
- Empatia.
- Ekspresja emocji. Sztuka i jej przekazy.

Gimnazjum, Szkoła średnia

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5743907