UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła

Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła

Bibliografia "Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła" gromadzi piśmiennictwo z lat 2010-2016 i zawiera 142 opisy bibliograficzne. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

KSIĄŻKI:

1. Być nauczycielem, opiekunem, wychowawcą. 2, Między teorią a praktyką / red. nauk. Grażyna Durka, Ewa Murawska ; [aut. Wacław Adamiak et al.]. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012. - 512 s. : il. ; 23 cm.
Sygn. C 210621 M 210657 M 210658 M 210659 Opole

2. Być nauczycielem : [trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych] / Otto Speck ; przekł. Elżbieta Cieślik ; wstęp Bogusław Śliwerski. - Wyd. 1 w jęz. Pol. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. - 336 s. ; 25 cm. - ( Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji )
Sygn. M 049292 Brzeg, C 59822 Kędzierzyn-Koźle,C 062863 Nysa, C 191159 M 194340 M 194734 M 19473 M 194736 M 202008 M 209489 Opole

3. Być wychowawcą : refleksje praktyków / Jolanta Krystyna Boryszewska, Jan Łukasiuk. - Łomża : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli : Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości, 2015. - 146 s. : il. - Bibliogr. s. 144-146.

4. Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 5, Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole / pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak. - Cieszyn : Kraków : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; "Impuls", 2013. - 384, [2] s. : il. ; 24 cm. - ("Impuls", t. 5)
Sygn. C 053097/V Kluczbork, C 205652/V M 205662/V M 208806/V Opole

5. Gdy nauczyciel jest wychowawcą / Jacek Szuty. - Wyd.1. Dodr. - Warszawa ; Łódź : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2001. - 99 s. : il. ; 24 cm. - ( Praca i Zarządzanie w Szkole )
Sygn. C 57541 Kędzierzyn-Koźle C, 060336 M 060337 Nysa

6. Jak być dobrym wychowawcą? : autoewaluacja pracy wychowawczej, asertywność nauczyciela, skuteczne kierowanie klasą / Marek Grondas [et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012. - 128 s. : il. ; 30 cm. - (Zajrzyj i Znajdź )
Sygn. M 211532, M 211533 Opole

7. Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności / Dale Scott Ridley , Bill Walther ; przekł.[z ang.], Krzysztof Rogowski . - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. - 87 s. ; 24 cm. -( Edukacja / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne )
Sygn. M 59862, M 59863 Kędzierzyn-Koźle, C 051345 Kluczbork, M 191326, M 191615 M 194806 Opole

8. Jak przeżyć w szkole : poradnik dla nauczycieli i wychowawców / Reinhold Miller ; przekł. Ewa Marszał, Jerzy Zakrzewski. - Kraków : Wydawnictwo WAM, cop. 2012. - 259 s. - Bibliogr. s. 254-256.

9. Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie / Robert J. MacKenzie ; przekł. Ewa Zaremba. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. - 286, [1] s. : il. - Biblioteka Wychowawcy

10. Kryzys szkoły : co możemy zrobić dla uczniow, nauczycieli i rodziców? / Jesper Juul ; współpr. Knut Krűger ; [tł. Dariusz Syska].Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, cop. 2014. - 163, [1] s. ; 20 cm.
Sygn. M 213158 Opole

11. Kształtowanie umiejętności wychowawczych [ : praca zbiorowa] / red. Teresa Sokołowska-Dzioba, aut. Dorota Pankowska . - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2002. - 217 s. ; 24 cm.
Sygn. C 60696 Kędzierzyn-Koźle, M 192049 M 192050 Opole

12. Lekcje wychowawcze : opracowanie dla nauczycieli : klasa 4 / Nora Grochowska , Ewa Sadowska . - Warszawa : "Seventh Sea", cop.2000. - 63 s.,[9] k.tabl. : il. ; 21 cm. - ( Biblioteczka Wychowawcy Klasy )
Sygn. M 181787 Opole

13. Lekcje wychowawcze : opracowanie dla nauczycieli : klasa 5 / Nora Grochowska , Ewa Sadowska . - Warszawa : "Seventh Sea", cop.2000. - 48 s. ; 21 cm. - ( Biblioteczka Wychowawcy Klasy )
Sygn. M 181786 Opole

14. Lekcje wychowawcze : opracowanie dla nauczycieli : klasa 6 / Nora Grochowska , Ewa Sadowska . - Warszawa : "Seventh Sea", cop.2000. - 77 s. ; 21 cm. - ( Biblioteczka Wychowawcy Klasy )
Sygn. M 181583 Opole

15. Lekcje wychowawcze : opracowanie dla nauczycieli gimnazjum : klasa 1 / Ewa Sadowska. - Warszawa : "Seventh Sea", cop.2000. - 60 s. ; 21 cm. - ( Biblioteczka Wychowawcy Klasy )
Sygn. M 57257 Kędzierzyn-Koźle, M 181582 Opole

16. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej : wybrane zagadnienia : podręcznik akademicki / Beata Górnicka ; Uniwersytet Opolski. Instytut Nauk Pedagogicznych. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015. - 293 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. C 213675 Opole

17. Mobbing w szkole : jak zapobiegać przemocy grupowej / Karl E. Dambach ; tł. z niem. Aleksandra Ubertowska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. - 88,[1] s. ; 20 cm.
Sygn. M 050777 Brzeg, C 59282 M59889 M 60305 Kędzierzyn-Koźle, C 051608 Kluczbork, M 061227M Nysa, M 193651 M 208525 Opole

18. Nauczyciel, wychowawca, pedagog : szkolne wyzwania / Joanna M. Łukasik, Katarzyna Jagielska, Roman Solecki. - Kielce : "Jedność", 2013. - 237 s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 053999 Brzeg, M 211745 Opole

19. Nauczyciel w drodze do profesjonalizmu / Alicja Kozubska, Remigiusz Koc, Przemysław Ziółkowski. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, 2014. - 464 s. : il. - Bibliogr. s. 445-463, netogr. s. 463, wykaz aktów prawnych s. 464.

20. O kompetencjach współczesnych wychowawców : perspektywa praktyki edukacyjnej / red. Dariusz Zając. - Perspektywa praktyki edukacyjnej. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010. - 226, [1] s. : il. ; 24 cm.
Sygn. M 205618 M 205619 Opole

21. Pedagogiczno-psychologiczne kształcenie nauczycieli [ : praca zbiorowa] / red. Elżbieta Sałata , Henryka Kwiatkowska . - Radom : Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, 2005. - 322 s. : il., wykr. ; 24 cm.
Sygn. M 192774 M 192775 Opole

22. Poradnik dydaktyczny godziny z wychowawcą : liceum, liceum profilowane (klasa 3) : technikum (klasa 3/4) : materiały pomocnicze dla nauczycieli wychowawców do realizacji na godzinach z wychowawcą w korelacji ze ścieżkami edukacyjnymi / Barbara Bleja-Sosna. - Toruń : "Bea", 2004. - 96 s. : rys. ; 21 cm.
Sygn. M 190555 Opole

23. Poradnik dydaktyczny godziny z wychowawcą : liceum, liceum profilowane, technikum : klasa 2 : materiały pomocnicze dla nauczycieli wychowawców do realizacji na godzinach z wychowawcą w klasie drugiej w korelacji ze ścieżkami edukacyjnymi / Barbara Bleja-Sosna. - Toruń : "Bea", 2003. - 94 s. : rys. ; 21 cm.
Sygn. M 190552 M 190553 M 190554 Opole

24. Poradnik dydaktyczny godziny z wychowawcą : liceum, liceum profilowane, technikum : klasa 1 : materiały pomocnicze dla nauczycieli wychowawców do realizacji na godzinach z wychowawcą w klasie pierwszej w korelacji ze ścieżkami edukacyjnymi / Barbara Bleja-Sosna. - Toruń : "Bea", 2002 . - 71 s. : rys. ; 21 cm.
Sygn. M 190550 M 190551 Opole

25. Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : "Difin", 2014. - 197, [1] s. ; 23 cm. - (Engram )
Sygn. M 211487 M 211488 Opole

26. Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. - [Wyd.3]. - Kraków : "Impuls", 2006. - 358,[1] s. ; 24 cm.
Sygn. M 051871 M 051890 Kluczbork, M 063642 M 063982 M 063983 M 063984 Nysa, M 195671 M 195672 M 195673 M 208178 Opole

27. Trudna klasa / Bill Rogers ; przekł.[z ang.] Zofia Janowska. - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2006. - 224 s. ; 24 cm.
Sygn. M 049605 Brzeg, M 61126 Kędzierzyn-Koźle, M 052155 Kluczbork, 063403 Nysa, C 192954 M 193143 M 193144 Opole

28. Trzy koła : propozycje dla wychowawców klas : zeszyt 2 / red. Barbara Wolniewicz-Grzelak ; red., Alicja Nowakowska. - Warszawa : Fundacja Wychowawców i Młodzieży "Prom", cop.2000. - 80 s. : rys. ; 27 cm.
Sygn. M 181157/II M 181178/II Opole

29. Vademecum wychowawcy / Beata Badziukiewicz , Mirosław Sałasiński. - Warszawa : "Żak", 2006. - 244 s. ; 24 cm.
Sygn. C 192956 M 193147 M 193148 Opole

30. Wychowanie w praktyce szkolnej : scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej / redakcja naukowa Teresa Zubrzycka-Maciąg. - Warszawa : "Difin", 2016. - 250 s. : il. - (Engram )
Sygn. M 215141 M 215142 Opole

31. Wychowawca - kreatywny nauczyciel : poradnik : opracowany w ramach projektu: Przez praktykę do wiedzy / [oprac. zespół w skł. Monika Kuleczka et al.]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, [2011]. - 153 s.

32. Wychowawca-przywódca : nie ma trudnych dzieci, są tylko niewłaściwi opiekunowie / Małgorzata Skarbecka. - Gliwice : "Helion", 2011. - 150 s. ; 21 cm.
Sygn. M 051336 Brzeg, M 206284 Opole

33. Z doświadczeń pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczycieli / zebrał, Antoni Gwizdak. - Bielsko-Biała : Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, 2000. - 156 s. ; il., rys. ; 21 cm.
Sygn. M 183788 Opole

34. Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / Artur Kołakowski (red. nauk.). - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - 688 s. : il. - Część III : Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce. – S. 373-607
Sygn. C 054027 Brzeg, C 210645, M 210769, M 210770, M 210771 Opole

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

35. Agresywna młodzież / Aleksandra Jędryszek-Geisler. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 51, nr 3 (2011), s. 30-34

36. Aksjologiczne priorytety w przygotowaniu nauczycieli - wychowawców / Zofia Matulka. - Streszcz. niem., ang. // Edukacja Dorosłych. - 2005, nr 2/3, s. 23-29

37. Bycia wychowawcą można się nauczyć! : o konferencji z okazji 10-lecia Szkoły dla Rodzicówi Wychowawców / Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. - 2007, nr 1, s. 26-30

38. Być wychowawcą / Paweł Bartnik // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 47-48

39. Cechy dobrego nauczyciela i dobrej szkoły / Henryk Szydłowski // Wychowawca. - 2006, nr 10, s. 26

40. Charyzma i autorytet wychowawcy a problem kary, tolerancji i dobroczynności / Lesław Pytka. - Bibliogr. // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 2010, nr 1/2, s. 25-30

41. Co o patologiach społecznych powinien wiedzieć wychowawca klasy ? / Jan Tatarowicz // Nowa Szkoła. - 2000, nr 7, s. 45-48

42. Co o patologiach społecznych powinien wiedzieć wychowawca klasy? Uczniowie zdemoralizowani. (Cz. 2) / Jan Tatarowicz // Nowa Szkoła. - 2000, nr 8, s. 40-43

43. Czy znasz swoich uczniów / Beata Rechnio // Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 9, s.7-8

44. Dekalog dobrego wychowawcy (na podstawie literatury, własnych doświadczeń i przemyśleń) / Halina Nocoń. - Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 4-5, s. 6-8

45. Dokumentacja wychowawcy / R.K. // Gazeta Szkolna. - 2000, nr 31, s. 10

46. Dyscyplina, ład, uwaga / Zbigniew Paweł Maciejewski // Katecheta. - 2002, nr 7-8, s. 61-67

47. Ewolucja funkcji, zadań i kompetencji nauczyciela-wychowawcy w XX wieku / Czesław Banach. // Pedagogika Społeczna. - 2002, [nr] 1, s. 29-45

48. Gdy uczeń jest odrzucany przez grupę / Beata Rechnio // Wszystko dla Szkoły. - 2005, nr 1, s. 3-5

49. Gry ułatwiające poznanie i integrację klasy / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 51, s. 29-32

50. Integrowanie zespołu klasowego : (opis działań wychowawczych) / Urszula Zdrojewska-Bielawska // Nowa Szkoła. - 2005, nr 4, s. 29-32

51. Integracja zespołu na lekcjach wychowania fizycznego / Hanna Łukasik // Lider. - 2002, nr 12, s. 18

52. Jak integrować klasę szkolną? : (propozycje dla nauczycieli liceum) / Anna Chaber-Dądela // Nowa Szkoła. - 2003, nr 7, s. 20-24

53. Jak integrować zespól klasowy? / Jolanta Piekarczyk // Nowe w Szkole. - 2003, nr 10, s. 17, 18, 19

54. Jak kształtować dobrą atmosferę i komunikację interpersonalną w klasie w celu zapobiegania konfliktom / Anna Stawarz // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. - 2002, nr 1, s. 88-96

55. Jak podnieść umiejętności uczniów w zakresie prawidłowego funkcjonowania w środowisku cyfrowym w ramach programu MEN "Bezpieczna i przyjazna szkoła" na lata 2014-2016? / Jacek Stec // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 62, s. 61-64

56. Jak poznać klasę? : dla szkoły ponadgimnazjalnej / Zbigniew Paweł Maciejewski // Katecheta. - 2004, nr 7-8, s. 27-29

57. Jak poznaję i integruję klasę / Romana Wolska // Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 9, s. 11-12

58. Jak rozwiązywałam niektóre konflikty w klasie / Anna Wadas-Gadawska // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 2, s. 45-46

59. Jaki powinien być dobry nauczyciel - wychowawca / Helena Obajtek // Edukacja dla Bezpieczeństwa. - 2001, nr 3, s. 10-14

60. Koncepcja nauczania programowanego - aktualnym paradygmatem metodycznym w pracy pedagogicznej nauczyciela - wychowawcy / Małgorzata Ostrowska, Kazimierz Ostrowski // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 6, s. 21-22

61. Koncepcja współpracy wychowawcy, uczniów, rodziców / Elżbieta Gawron // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2003, nr 1, s. 30-33

62. Kompetencje społeczne i osobiste wychowawcy w pracy z klasą trudną / Hanna Drzewiecka-Krawczyk // Meritum. - 2014, nr 2, s. 92-98

63. Kompetencje wychowawcy klasowego w przezwyciężaniu negatywnych zachowań wśród uczniów / Renata Buss // Problemy Narkomanii. - 2004, nr 3, s. 27-32

64. Mam problem z dyscypliną w klasie / Aniela Bruzik // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 8, s. 40-46

65. Mam trudną klasę : propozycja działań dla nauczyciela / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 64, s. 48-51

66. Masz problem? / Władysław Stawicki // Katecheta. - 2002, nr 7/8, s. 25-28
* Doświadczenia wychowawcy klasy gimnazjalnej

67. Mieszanie herbaty. Kim powinien być wychowawcą klasy? / Halina Czajkowska-Kilianek, Józef Kilianek // Głos Nauczycielski. - 2000, nr 32, s. 5

68. Na problemy - integracja / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 27, s. 10
* Praca wychowawcza z nową klasą - integracja

69. Nasza klasa da się lubić / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 45, s. 11

70. Nauczyciel jako dobry wychowawca / Jan Adam Malinowski // Wychowanie na co Dzień. - 2000, nr 12, s. 7-11

71. Nauczyciel współczesnej szkoły jako dydaktyk, wychowawca, diagnosta, terapeuta / Jadwiga Jastrząb. - Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. - 2008, nr 9, dod. Wkładka Metodyczna nr 9, s. I-VI

72. Nauczyciel - wychowawca, jaki powinien być? / Anna Fidelus // Edukacja dla Bezpieczeństwa. - 2003, nr 3, s. 29-34

73. Nauczyciel - wychowawca w oczach rodziców / Grażyna Kowalska // Nowa Szkoła. - 2004, nr 10, s. 54-55

74. Nauczyciel- wychowawca we współczesnej szkole / Joanna Łukasik // Nowa Szkoła. - 2006, nr 1, s. 35-40

75. Nie ma wychowania bez dyscypliny / Ksawera Łaszczewska // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 9, s. 20-24

76. Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych - jak na problem powinni spojrzeć wychowawcy / Joanna Cieślikowska // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 7/8, s. 27-30

77. Oczekiwania młodzieży i jej subiektywne odczucia w relacji z wychowawcą / Małgorzata Kiedrowska. - Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. - 2007, nr 1/2, s. 27-30

78. Oczekiwania nauczycieli / Klaudia Błaszczyk // Życie Szkoły. - 2004, nr 4, s. 12-15

79. Od orientacji do współpracy - życie klasy w fazach / Anna Wojciechowska // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 4, s. 41-48

80. Odpowiedzialność wychowawcza na terenie szkoły / Anna Fidelus. Streszcz. ang. // Studia nad Rodziną. - R. 12, nr 1/2 (2008), s. 249-258

81. Odpowiedzialny wychowawca / Marek Dziewiecki // Wychowawca. - 2006, nr 11, s. 5-6

82. Ogólnopolski konkurs dla nauczycieli i wychowawców na scenariusz zajęć z zakresu bezpieczeństwa dzieci i młodzieży "Jestem bezpieczny" / Anita Toborek, Bożena Harasimowicz // Edukacja dla Bezpieczeństwa. - 2004, nr 1, s. 60-62

83. "Portret wychowawcy grupy/klasy" : technika do badania stosowania przez wychowawców wobec wychowanków strategii wspierająco-akceptującej / Wioletta Junik. - Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. - 2012, nr 9, s. I-VII

84. "Portret" wychowawcy-nauczyciela w edukacji wyznaczonej ideą podmiotowości / Krystyna Bednik // Dyrektor Szkoły. - 2001, nr 7/8, s. 44-45

85. Poznajemy się : pierwsza lekcja wychowawcza w nowej klasie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. - 2016, nr 81, s. 15-19
* Zawiera scenariusz lekcji wychowawczej do wykorzystania podczas pierszwego spotkania nauczyciela z nową klasą. Temat: Poznajmy się!

86. Praca w klasie integracyjnej / Ewa Rola, Ewa Piwowarczyk // Wychowawca. - 2003, nr 20-21

87. Praca wychowawcy klasy gimnazjalnej / Sławomir Kułak // Przegląd Edukacyjny. - 2001, nr 4, s. 9-10

88. Praca wychowawcza w klasie trudnej / Małgorzata Koźlak // Nowe w Szkole. - 2003, nr 1, s. 17-20

89. Praca wychowawcza z trudną klasą / Irena Radzej, Agnieszka Iłendo // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 7, s. 50-51

90. Problemy klasy rozwiązywane metodą story-line / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna. - Bibliogr. // Nauczyciel z Klasą. - 2001, nr 1, s. 8-10
* Zawiera przykład story-line "Choroba" i scenariusz zajęć ją wykorzystujących

91. Problemy pedeutologiczne w świetle zawodowych doświadczeń nauczycieli wychowawców / Kazimierz Ostrowski. - Bibliogr.  // Nauczyciel i Szkoła. - 2008, nr 1/2, s. 105-114

92. Przedmaturalny wychowawca : (o przygotowaniu do matury na lekcjach wychowawczych) / Joanna Konieczna-Sierak, Dorota Ochwat // Wychowawca. - 2005, nr 9, s. 12-13

93. Przejęcie wychowawstwa / Jagna Niepokólczycka-Gac // Sygnał. - 2016, nr 7, s. 11-12

94. Pytania o tożsamość nauczyciela-wychowawcy w świetle badań młodzieży : czy młodzież dzisiaj potrzebuje raczej trenera kompetencji, czy mistrza? / Michał Mejer // Seminare. - T. 36, nr 1 (2015), s. 141-150

95. Relacja pomiędzy nauczycielem a uczniem / Aneta Kołodziej // Wychowawca. - 2014, nr 10, s. 25-28

96. Rola empatii w zawodzie nauczyciela - wychowawcy / Piotr P. Kwiatkowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2002, nr 6, s. 56-58

97. Rola i zadania wychowawcy klasy w zreformowanej szkole / Dariusz Wilk // Kwartalnik Edukacyjny. - 2004, nr 2, s. 12-27

98. Rola nauczyciela-wychowawcy we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej / Grażyna Cęcelek. - Bibliogr. // Nauczyciel i Szkoła. - 2006, nr 1/2, s. 49-57

99. Rola wychowawcy w zmieniającej się rzeczywistości polskiej w opinii nauczycieli wychowawców / Krystyna Lubomirska // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2001, nr 3/4, s. 125-145

100. Rozwiązywanie problemu wychowawczego / Maria Ratajczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 1, s. 35-40

101.  Słówko o współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2010, nr 9, s. 47-49

102. Specyfika pracy wychowawców klas 4-6 / Monika Kopczyńska // Nowa Szkoła. - 2011, nr 4, s. 36-44

103. Sposoby na nową klasę / Hubert Czermierowski // Psychologia w Szkole. - 2005, nr 3, s. 21-34

104. Sposoby uatrakcyjniania lekcji wychowawczych / Renata Bogalecka, Beata Lipczyńska-Rahmani. - Bibliogr., rys. // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 9, dod. "Wkładka Metodyczna", s. I-VI

105. Spotkanko-zebranko / Magdalena Czekała // Nauczyciel z Klasą. - 2001, nr 2, s. 9
* Jak prowadzić spotkanie z rodzicami

106. Style kierowania klasą a dyscyplina / Beata Śliwa // Nowa Szkoła. - 2005, nr 2, s. 39-32

107. Szkoła a trudności wychowawcze / Marek Dziewiecki // Wychowawca. - 2004, nr 11, s. 5-8

108. Teczkę mą widzę ogromną / Ferdynand Mielczarek // Dyrektor Szkoły. - 2002, nr 3, s. 22-23
* Dokumentacja pracy wychowawcy klasowego

109. Teoretyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela - wychowawcy / Krzysztof Dziurzyński // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. - T. 8, cz. 2 (2009), s. 51-64

110. Terapia wychowawcza klasy / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 9, s. dod. s. VI-VII

111. Towarzyszyć wychowankowi / Marek Dziewiecki // Wychowawca. - 2006, nr 10, s. 13

112. Trening doskonalący kompetencje wychowawcze / Lidia Dakowicz, Andrzej Dakowicz. Bibliogr. // Edukacja. - 2009, nr 3, s. 127-131

113. Trudne rozmowy z klasą - kiedy, jak i od czego zacząć? / Anna Piekarska // Głos Pedagogiczny. - 2010, nr [3], s. 26-28

114. Trzy razy M / Jarosław Kordziński. // Dyrektor Szkoły. - 2008, nr 12, s. 29-31

115. Tworzenie dobrego zespołu klasowego. Zajęcia warsztatowe dla wychowawców klas gimnazjalnych / Dorota Burska [et.al.] // Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole. - 2002, nr 3, s. 57-61
* Scenariusz warsztatów. Technika grupy nominalnej (NGT/TNG). Arkusz ewaluacyjny

116. Tworzenie programu wychowawczego dla klasy / Mirosław Dragon // Wszystko dla Szkoły. - 2004, nr 10, s. 1-2

117. Twój wychowawca / Malina Kalinowska // Cogito. - 2000, nr 6, s. 30-31

118. Wskazówki wychowawcze dla nauczycieli / Grzegorz Bobek // Wychowawca. - 2004, nr 10, s. 13-14

119. Współczesne wyzwania zawodu nauczyciela - wychowawcy / Wiesław Pawłowski. // Szkice Humanistyczne. - T. 6, nr 3/4 (2006), s. 183-184

120. Wychowawca do oceny / Dorota Pankowska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 81-89

121. Wychowawca klasy, czyli nauczyciel do wszystkiego / Halina i Józef Kiliankowie // Nowa Szkoła. - 2000, nr 8, s. 24-26

122. Wychowawca klasy : zakres obowiązków, podstawowa dokumentacja / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 10, s. 17-19

123. Wychowawca klasy : założenia i rzeczywistość / Bogdan Mazur // Nowa Szkoła. - 2000, nr 8, s. 20-23

124. Wychowawca : któż to taki? / Selwana Barbara Szołek // Wychowawca. - 2012, nr 7/8, s. 14-15

125. Wychowawca odpowiedzialny - w kontekście rozważań o uzależnieniach / Maria Groenwald. - Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. - 2007, nr 10/11, s. 3-6

126. Wychowawca potrzebny inaczej / Anna Fidelus // Piotrkowskie Studia Pedagogiczne. - T. 11 (2005), s. 175-18

127. Wychowawca z klasą / Dorota Pankowska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 4, s. 59-66

128. Wychowanie w klasie szkolnej (zestawienie bibliograficzne) / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 21-23

129. Wychowawca w procesie przemian edukacyjnych i społecznych : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Elżbieta Trojan. - poz. 83. - 17/2003

130. Wychowawca wobec przemocy / Aneta Skóra. // Podlaskie Zeszyty Pedagogiczne. - Nr 11/12 (2005), s. 87-92

131. Wychowawca wspomagający / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 8, s. 58-60

132. Wychowawca z klasą / Dorota Pankowska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 4, s. 59-66

133. Wychowawcy klasa, czyli nauczyciel do wszystkiego / Halina Kilianek, Józef Kilianek // Nowa Szkoła. - 2000, nr 8, s. 24-26

134. Wychowawczy debiut / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 51, s. 47-48

135. Wytyczne do pracy wychowawcy klasy / Jolanta Hajduga // Wychowawca. - 2003, nr 2, s. 22-23

136. Z klasy - zespół / Marta Kowalkowska // Nowe w Szkole. - 2003, nr 9, s. 17, 18, 19

137. Z pomocą nieakceptowanym / Aleksandra Korzeniewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 28-29

138. Z teczki obserwacyjnej wychowawcy klasowego / Anna Mrula // Edukacja. - 2001, nr 3, dod. s. 24-26

139. Zaangażowanie wychowawcy / Justyna Fiedorczuk // Wychowawca. - 2010, nr 4, s. 14-15

140. Zapewnienie ładu i dyscypliny w klasie / Aneta Boguska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 29-31

141. Zarządzanie klasą szkolną / Mariola Bardziejewska. - Bibliogr. // Edukacja. - 2003, nr 1, s. 75-86

142. Zrozumieć opór, czyli jak skutecznie pomóc klasie / Iwona Gryniuk-Toruń // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 3, s. 136-145

Opracowała Iwona Kowalska
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu
Aktualizacja 20167.11.02

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
6229892