Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - Praca z uczniem zdolnym

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Praca z uczniem zdolnym

KSIĄŻKI:

1. Astronomia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Sylwester Kołomański, Grzegorz Żakowicz, Arkadiusz Berlicki ; konsultacja Tomasz Mrozek, Rozalia Ligus ; [oprac. Dolnośląska Szkoła Wyższa na zlecenie Fundacji Edukacji Międzynarodowej]. - Wrocław : Drukarnia KiD, 2013. - 31, [1] s. ; 21 cm. ISBN 978-83-63377-12-0
Sygn. C 067193 (Nysa), M 211400 (Opole)

2. Biologia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Joanna Łubocka, Józef Krawczyk ; konsultacja Wojciech Małecki, Barbara Zimoń-Dubowik ; [oprac. Dolnośląska Szkoła Wyższa na zlecenie Fundacji Edukacji Międzynarodowej]. - Wrocław : Drukarnia KiD, 2013. - 54, [2] s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-63377-16-8 ISBN 978-83-63377-12-0
Sygn. C 067191 (Nysa), M 211401 (Opole)

3. Chemia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Dorota Strutyńska-Duszyńska, Tomasz Misiaszek ; konsultacja Wojciech Małecki, Barbara Zimoń-Dubowik ; [oprac. Dolnośląska Szkoła Wyższa na zlecenie Fundacji Edukacji Międzynarodowej]. - Wrocław : Drukarnia KiD, 2013. - 31, [1] s. ; 21 cm. ISBN 978-83-63377-20-5 ISBN 978-83-63377-12-0
Sygn. C 067188 (Nysa), M 211402 (Opole)

4. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. - Kraków : "Impuls", 2010. - 168 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-7587-570-6
Sygn. C 066262 M 066440 (Nysa), M 206113 M 208470 M 209128 (Opole)

5. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2012. - 536 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62015-42-9
Sygn. C 62714 (Kędzierzyn-Koźle), M 211283 (Opole)

6. Geografia : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Janusz Łach, Maria Bogdanowicz, Ryszard Pawlak ; konsultacja Stanisława Socha, Rozalia Ligus ; [oprac. Dolnośląska Szkoła Wyższa na zlecenie Fundacji Edukacji Międzynarodowej]. - Wrocław : Drukarnia KiD, 2013. - 31, [1] s. ; 21 cm. ISBN 978-83-63377-12-0 ISBN 978-83-63377-28-1
Sygn. C 067190 (Nysa), M 211404 (Opole)

7. Informatyka : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Krzysztof Loryś, Zygmunt Mazur, Rafał Nowak ; konsultacja Tomasz Greczyło, Maria Szecówka-Nowak ; [oprac. Dolnośląska Szkoła Wyższa na zlecenie Fundacji Edukacji Międzynarodowej]. - Wrocław : Drukarnia KiD, 2013. - 27, [1] s. ; 21 cm. ISBN 978-83-63377-32-8 ISBN 978-83-63377-12-0
Sygn. C 067192 (Nysa), M 211405 (Opole)

8. Jak odkrywać i rozwijać uzdolnienia przyrodnicze uczniów w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Urszula Grygier, Beata Jancarz-Łanczkowska, Krzysztof T. Piotrowski. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 168 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-35-2
Sygn. C 211769 M 211792 M 211793 M 211794 (Opole)

9. Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 160 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-34-5
M 63494 (Kędzierzyn-Koźle), C 067411 M 067549 (Nysa), M 212903 (Opole)

10. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik nauczyciela matematyki : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk ; [aut. Jacek Dymel et al. ; Ośrodek Rozwoju Edukacji]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. - 213 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-03-1
Sygn. M 62590 M 62591 M 62592 M 62593 (Kędzierzyn-Koźle), M 053175 M 053176 M 053177 M 053178 C (Kluczbork), 066761 M 066758 M 066759 M 066760 M 067184 (Nysa), C 210091 M 210100 M 210101 M 210102 M 210103 M 210104 (Opole)

11. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek ; współpr. Jarosław Usowicz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 104 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-39-0
Sygn. M 62667 M 62668 M 62669 M 62670 M 62671 (Kędzierzyn-Koźle), M 053198 M 053199 M 053200 M 053201 M 053202 M 053203 M 053204 M 053205 M 053206 M 053207 (Kluczbork), C 067039 M 067040 M 067041 M 067042 M 067043 M 067044 M 067045 M 067046 M 067047 M 067048 (Nysa), C 210340 M 210375 M 210376 M 210377 M 210378 (Opole)

12. Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]. - 63 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-17-8
Sygn. C 044310 M 044311 M 044312 M 044313 M 044314 M 62330 M 62331 M 62332 M 62333 M 62334 (Kędzierzyn-Koźle), M 052998 M 052999 M 053000 M 053001 M 053002 M 053003 M 053004 M 053005 M 053006 M 053007 M 053046 (Kluczbork), C 066710 M 066711 M 066712 M 066713 M 066714 M 066774 M 066775 M 066776 M 066777 M 066778 (Nysa), C 207432 M 207484 M 207485 M 207486 M 210105 M 210106 M 210107 M 210108 M 210109 (Opole)

13. Matematyka : innowacyjny program wspierania uzdolnień w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych / Sławomir Wójcik, Jerzy Janowicz, Zbigniew Lorkiewicz ; konsultacja Stanisława Socha, Maria Szecówka-Nowak ; [oprac. Dolnośląska Szkoła Wyższa na zlecenie Fundacji Edukacji Międzynarodowej]. - Wrocław : Drukarnia KiD, 2013. - 42, [2] s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-63377-12-0 ISBN 978-83-63377-36-6
Sygn. C 067189 (Nysa), M 211406 (Opole)

14. Model pracy z uczniem zdolnym w gimnazjum. [2] / Teresa Dąbrowska et al. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 164 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-55-0
Sygn. M 62852 M 62853 M 62854 (Kędzierzyn-Koźle), M 053208 M 053209 M 053210 (Kluczbork), M 067154 M 067155 M 067156 (Nysa), C 211771 M 211029 M 211030 M 211031 M 211815 (Opole)

15. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej : jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej? [1] / Iwona Fechner-Sędzicka. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 96 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-42-0
Sygn. M 62814 M 62815 M 62816 (Kędzierzyn-Koźle), M 053157 M 053158 M 053159 (Kluczbork), M 067151 M 067152 M 067153 (Nysa), C 211770 M 211026 M 211027 M 211028 M 211813 M 211814 (Opole)

16. Odkrywanie zdolności dziecka : koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005. - 205,[4] s. : il., rys., wykr. ; 24 cm. - ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 417 ) ISBN 83-7271-336-7
Sygn. M 049266 (Brzeg), M 193983 M 209521 (Opole)

17. Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E. Sękowski. - Wyd. 2 rozsz. - Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL, cop. 2001. - 254 s. ; 24 cm. - ( Prace Wydziału Nauk Społecznych/Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 67 ) ISBN 83-7306-037-5
Sygn. M 048643 (Brzeg), M 57347 M 57704 (Kędzierzyn-Koźle), C 049918 (Kluczbork), C 059458 (Nysa), M 209152 (Opole)

18. Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 1 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Dreszer i Joanny Cieślikowskiej. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. - 253 s. ; 23 cm. ISBN 978-83-231-2549-5
Sygn. M 051075/I (Brzeg)

19. Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 2 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Dreszer i Joanny Cieślikowskiej. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. - 217 s. ; 23 cm. ISBN 978-83-231-2550-1
Sygn. M 051075/II (Brzeg)

20. Podstawy pracy z uczniem zdolnym / Teresa Giza. - Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2011. - 167 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-62718-12-2
Sygn. M 207519 (Opole)

21. Poradnik pracy z uczniem zdolnym w zakresie fizyki w szkole ponadgimnazjalnej / Włodzimierz Zielicz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. - 86 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-33-8
Sygn. M 62628 M 62629 M 62630 (Kędzierzyn-Koźle), M 053256 M 053257 M 053258 M 053259 M 053260 M 053261 M 053262 (Kluczbork), C 066767 M 066768 M 066769 M 066770 M 066771 M 066772 M 066773 M 067185 M 067186 M 067187 (Nysa), C 210096 M 210133 M 210134 M 210135 M 210136 M 210137 M 210138 M 210139 M 210140 M 210141 (Opole)

22. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2012. - 169 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7173-271-3
Sygn. M 211145/I M 211146/I (Opole)

23. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013. - 211 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7173-289-8
Sygn. M 211145/II M 211146/II (Opole)

24. Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Szkurłat, Arkadiusz Glowacz, Maria Adamczewska, Barbara Dzięcioł-Kurczoba ; współprac. Daniela Maj. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 143 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-38-3
Sygn. M 63518 (Kędzierzyn-Koźle), C 067550 (Nysa), M 213106 (Opole)

25. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych / Teresa Kosyra-Cieślak. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 223 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-22-2
Sygn. M 62599 M 62600 M 62601 M 62602 M 62603 (Kędzierzyn-Koźle), M 053187 M 053188 M 053189 M 053190 M 053191 M 053192 M 053193 M 053194 M 053195 M 053196 (Kluczbork), C 066753 M 066748 M 066749 M 066750 M 066751 M 066752 M 066754 M 066755 M 066756 M 066757 (Nysa), C 210094 M 210119 M 210120 M 210121 M 210122 M 210123 M 210124 M 210125 M 210126 M 210127 (Opole),

26. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach lekcyjnych z wiedzy o społeczeństwie : poradnik dla nauczycieli / Lidia Pasich, Jolanta Gwóźdź. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 88 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-23-9
Sygn. M 62677 M 62678 M 62679 M 62680 M 62681 (Kędzierzyn-Koźle), M 053215 M 053216 M 053217 M 053218 M 053219 M 053220 M 053221 M 053222 M 053223 M 053224 (Kluczbork), C 067029 M 067030 M 067031 M 067032 M 067033 M 067034 M 067035 M 067036 M 067037 M 067038 (Nysa), C 210095 M 210128 M 210129 M 210130 M 210131 M 210132 (Opole)

27. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych : poradnik dla nauczycieli / Celina Zbrzeźna, Anita Przybyszewska-Pietrasiak, Grażyna Ratajczak-Nadolska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 159 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-62-8
Sygn. M 63501 (Kędzierzyn-Koźle), C 067410 (Nysa), M 212910 M 213356 (Opole)

28. Praca z uczniem zdolnym : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. - Warszawa : Verlag Dashöfer, 2013. - 58 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-7537-228-1
Sygn. M 210869 M 210870 (Opole)

29. Psychologia zdolności : współczesne kierunki badań / red. Andrzej Edward Sękowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 200 s. ; 21 cm. ISBN 83-01-14585-5
Sygn. C 051454 (Kluczbork), M 209152 M 192478 (Opole)

30. Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzenna Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 64 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-94-9
Sygn. M 63506 (Kędzierzyn-Koźle), C 067547 (Nysa), M 213107 (Opole)

31. Socjopedagogiczne uwarunkowania procesów identyfikowania oraz rozwoju zdolności uczniów w szkole / Teresa Giza. - Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2006. - 359 s. : il. ; 24 cm. ISBN 83-7133-295-5
Sygn. C 194653 (Opole)

32. Uczeń zdolny - analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych : raport przygotowany w ramach projektu Opracowanie i wdrożenie kompleksowaego systemu pracy z uczniem zdolnym / zespół Natalia Cybis [et al]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 120 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-27-7
Sygn. M 62646 M 62647 (Kędzierzyn-Koźle), M 053248 M 053249 (Kluczbork), C 067027 M 067028 (Nysa), C 210341 M 210379 M 211845 M 211846 M 211847 (Opole)

33. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, [2010]. - 317 s. : ryc., tab. ; 23 cm. ISBN 978-83-7489-198-1
Sygn. M 052749 (Kluczbork), C 066039 (Nysa), C 204308 M 204338 M 204890 M 209100 (Opole), M 051037 (Brzeg)

34. Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej / pod red. Elizy Chodkowskiej, Marty Uberman. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011. - 203 s. : il. ; 23 cm. ISBN 978-83-7338-616-7
Sygn. M 205689 M 205690 (Opole)

35. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka : praca zbiorowa / pod red. Ireny Stańczak. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008. - 71 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-7173-182-2
Sygn. C 200666 M 201312 M 201313 M 201314 (Opole)

36. Wychowanie fizyczne - praca z uczniem zdolnym / Michał Bronikowski, Adam Kantanista, Agata Glapa ; [Ośrodek Rozwoju Edukacji]. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 144 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-61-1
Sygn. M 63039 (Kędzierzyn-Koźle), C 067409 (Nysa), C 212472 M 213108 M 213109 (Opole)

37. Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców / praca zbiorowa pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]. - 173 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62360-13-0
Sygn. M 62400 M 62401 M 62402 M 62403 M 62404 (Kędzierzyn-Koźle), M 053032 M 053033 M 053034 M 053035 M 053036 M 053037 M 053038 M 053039 M 053040 M 053041 (Kluczbork), C 066708 M 066705 M 066706 M 066707 M 066709 M 066779 M 066780 M 066781 M 066782 M 066783 (Nysa), C 207451 M 207559 M 207560 M 207561 M 210154 M 210155 M 210156 M 210157 M 210158 (Opole)

38. Zdolny uczeń : metody planowania samodzielnej nauki : poczucie własnej skuteczności ucznia / B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Kovach ; przekł. Magdalena Polaszewska-Nicke. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. - 127 s. ; 24 cm. - (Biblioteka Wychowawcy ) ISBN 978-83-7489-150-9
Sygn. M 200290 M 200291 M 209022 (Opole)

 

ARTYKUŁY W CZASOPISMACH:

39. Abecadło ucznia zdolnego / Bożena Żuk // Edukacja i Dialog. - 2013, nr 5/6, s. 54-57

40. Arkusz obserwacji ucznia uzdolnionego na etapie edukacji podstawowej / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 34, s. 35

41. Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. - 2011, nr 8, s. 16-26

42. Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. - 2011, nr 9, s. 10-19

43. Dzieci zdolne w szkole / Małgorzata Taraszkiewicz // Meritum. - 2006, nr 1, s. 13-16

44. Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji : specyfika kształcenia i opieki / Mirosław Kisiel // Chowanna. - T. 2 (2012), s. 159-177

45. Dziecko zdolne w szkole - prawda czy mit? / Paulina Szachniuk-Albowicz // Dyrektor Szkoły. - 2007, nr 6, s. 20-21

46. Fakty i mity na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2008, nr 1, s. 49-58

47. Głową i sercem - praca z uczniem zdolnym / Małgorzata Boraczyńska // Polski w Praktyce. - 2011, nr 5, s. 18-24

48. Jak wspierać ucznia zdolnego? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2013, nr 3, s. 54-62

49. Jak współpracujemy z uczniami zdolnymi w procesie edukacji chemicznej? / Danuta Jankisz, Juliusz Jankisz // Chemia w Szkole. - 2001, nr 1, s. 8-12

50. Karta obserwacji uzdolnionego ucznia w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 34, s. 36-39

51. "Klub Omnibusa" - projekt edukacyjny dla uczniów zdolnych / Anna Syrek-Kosowska // Wychowanie na co Dzień. - 2007, nr 4-5, s. 20-21

52. Kłopotliwy skarb / Magdalena Alenowicz // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 48, s. 21-22
*Potrzeby, możliwości edukacyjne, indywidualizacja procesu nauczania ucznia zdolnego

53. Koncepcja systemowego wspomagania rozwoju uczniów zdolnych / Jolanta Boryszewska // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 2, s. 65-70

54. Metody i techniki pracy z uczniem zdolnym / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 34, s. 4-7

55. Metody pracy z uczniem zdolnym w zakresie edukacji polonistycznej w kształceniu zintegrowanym / Celina Wanat // Kwartalnik Edukacyjny. - 2003, nr 1, s. 57-69
*Zawiera konspekt lekcji w klasie III szkoły podstawowej: Piękno krajobrazu zimowego

56. Młodzi zdolni / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 52, s. 60-61
*Zawiera wykaz wybranych organizacji wspierających uzdolnioną młodzież

57. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach I-III / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 7-13

58. Nauczyciel ucznia zdolnego / Małgorzata Barszczak // Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 24-25

59. Nauczyciele i rodzice rozwijają zdolności muzyczne dzieci / Maciej Marciniak // Nowe w Szkole. - 2002, nr 4, s. 21-22

60. Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych - jak na problem powinni spojrzeć wychowawcy / Joanna Cieślikowska // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 7-8, s. 27-30

61. Nowe spojrzenie na dobrego ucznia w dydaktyce językowej / Mirosław Pawlak // Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 1, s. 28-36

62. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 4, s. 39-46

63. O procedurach wspierania rozwoju zainteresowań i kierunkowych uzdolnień uczniów zdolnych / Julian Piotr Sawiński // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. - 2005, nr 4, s. 35-43

64. O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 6, s. 20-26

65. O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 14-20

66. Obszary i zakres wsparcia rozwoju zdolności uczniów w szkole / Teresa Giza // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2008, nr 1, s. 101-107

67. Odpowiedzialność szkoły za ksztalcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 3, dod. "Niezbędnik Dyrektora", s. 11-16

68. Po czym poznać dziecko zdolne / Elżbieta Zyzik, Wanda Grelowska // Nauczanie Początkowe. - 2003/2004, nr 3, s. 36-40
*Charakterystyka zachowań

69. Praca z dzieckiem zdolnym / Gertruda Zając // Życie Szkoły. - 2008, nr 2, s. 45-49

70. Praca z dzieckiem zdolnym w działalności poradni psychologiczno-pedagogicznej / Józef Lewczak // Kwartalnik Edukacyjny. - 2000, nr 3, s. 45-49

71. Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej / Monika Wieczorek // Nowa Szkoła. - 2009, nr 6, s. 36-41

72. Praca z uczniem wybitnie zdolnym / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 62, s. 44-48

73. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach historii / Melania Sobańska-Bondaruk, Radosław Lolo // Wiadomości Historyczne. - 2004, nr 1, s. 43-51

74. Problemy diagnozowania zdolności u dzieci / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. - 2002/2003, nr 4, s. 18-22

75. Profil zdolności poznawczych osoby uzdolnionej językowo - studium przypadku / Adriana Biedroń, Anna Szczepaniak // Edukacja. - 2008, nr 4, s. 40-49

76. Projekty edukacyjne w kształceniu dzieci zdolnych na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Boraczyńska // Polski w Praktyce. - 2012, nr 6, s. 9-11

77. Przykładowy program diagnozowania uczniów uzdolnionych / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. - 2011, nr 34, s. 40-41

78. Rozwijanie zdolności do nauki języków obcych na lekcjach języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych // Meritum. - 2010, nr 1, s. 43-47

79. Standardy kształcenia uczniów zdolnych / Jerzy Janowicz // Matematyka. - 2005, nr 1, s. 19-25

80. Środowiskowe przyczyny pojawiania się syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych u uczniów zdolnych / Beata Dyrda // Pedagogika Społeczna. - 2002, nr 4, s. 127-135

81. Trening umysłu, czyli jak odnieść sukces / Ewa Kasprzak-Osiecka // Meritum. - 2008, nr 3, s. 79-82
*Praca z uczniem zdolnym

82. Uczeń szczególnie uzdolniony / Kaja Chojnacka // Remedium. - 2015, nr 1, s. 28-29

83. Uczeń wybitnie zdolny / Małgorzata Łoskot // Biologia w Szkole z Przyrodą. - 2014, nr 6, s. 29-33

84. Uczeń wybitnie zdolny / Maria Witkoś // Wychowawca. - 2006, nr 1, s. 18-20

85. Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne / Agnieszka Włoch // Nowa Szkoła. - 2013, nr 2, s. 7-18

86. Uczeń zdolny : jak nie zniechęcić dziecka do nauki? / Kinga Rusin // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 61, s. 22-24

87. Uczeń zdolny : jak nie zniechęcić dziecka do nauki? / Kinga Rusin // Życie Szkoły. - 2014, nr 11, s. 8-10

88. Uczeń zdolny matematycznie w klasie szkolnej / Barbara Dudel // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2008, nr 1, s. 149-156

89. Uczeń zdolny w warunkach współczesnej szkoły / Bogumiła Bobik // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 9, s. 31-36

90. Zadania szkoły we wspomaganiu ucznia zdolnego / Beata Bryś // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 1, s. 54-57

91. Zdolności twórcze uczniów - jak je wspierać? / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 13-15

92. Zdolny czyli jaki? : kilka uwag o zdolnościach i pracy nad ich rozwojem / Maciej Karwowski // Meritum. - 2006, nr 1, s. 9-12

 

Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5753620