UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym. Cz. 2

Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym -
zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2011-2016. Część 2

Zestawienie bibliograficzne„Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym. Cz. 2" jest kontynuacją bibliografii "Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym"opracowanej w 2010 roku i obejmującej lata 2000-2010. Część drugą zestawienia sporządzono na podstawie automatycznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz jej filii, a także baz Biblioteki Narodowej. Bibliografia zawiera 204 pozycje, (w tym 78 pozycji wydawnictw zwartych) wydane w latach 2011-2016. Materiał uszeregowano alfabetycznie, przy wydawnictwach zwartych umieszczono sygnatury informujące o dostępności pozycji w PBW w Opolu i/lub filiach.

WYDAWNICTWA ZWARTE:

1. Bawmy się z małymi dziećmi / Hanna Trawińska. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2014. - 294,[1] s. : il., nuty, rys. ; 24 cm. ISBN 978-83-62015-83-2
Sygn. M 63156 (Kędzierzyn-Koźle), M 212573 M 212574 M 212575 (Opole)

2. Blaski i cienie współczesnej rodziny polskiej / Jan Śledzianowski, Sylwester Bębas. - Kielce : "Jedność", 2013. - 391 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7660-792-4
Sygn. M 211276 (Opole)

3. Ćwiczenia i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Markowska. - Kielce : MAC Edukacja - Grupa Edukacyjna, cop. 2013. - 150 s. : il. ; 24 cm.

4. Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. - Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2013. - 179, [12] s. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 174-177

5. Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. - Wyd. 2. - Kraków : CEBP 24.12, 2014. - 179, [12] s. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 174-177, wykaz aktów prawnych s. 178

6. Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole : program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Dorota Kołodziejska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 65, [2] s. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 65
Sygn. C 009618 "B" (Opole)

7. Diagnozowanie i stymulowanie rozwoju percepcji słuchowej dzieci w wieku przedszkolnym / [Irena Polewczyk]. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Jacek Śnieciński, 2013. - 248, [1] s. : il. ; 24 cm.

8. Do Re Mi : muzyczne zabawy ruchowe / Katarzyna Bayer. -- Muzyczne zabawy ruchowe. - Bełchatów : Wydawnictwo Małe Jeżyki, 2014. - 62 s. : il. ; 23 cm + 1 dysk optyczny (CD). ISBN 978-83-93705498
Sygn. M 213056 M 213057 (Opole)

9. Do Re Mi [ Dok. Dźw.]: muzyczne zabawy ruchowe / Katarzyna Bayer. - Bełchatów : Wydawnictwo Małe Jeżyki, 2014. - 1 płyta audio CD compact disc digital audio ; 12 cm + DT : 62 s. : il.
Sygn. PŁ 002978 PŁ 002979 (Opole)

10. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu : jak świadomie je wychowywać i uczyć / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. - Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2012. -- 327 s. : il. kolor. ; 25 cm. ISBN 978-83-61246-60-2
Sygn. M 054029 (Brzeg), M 63523 M 63729 (Kędzierzyn-Koźle), C 067120 (Nysa), M 210561 M 210845 M 210846 (Opole)

11. Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat / Ewa Maria Kulesza. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2016. - 144, [2] s.,14 s. tabl., [1] k. tabl. złoż. luzem : il. kolor. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 144.

12. Dziecko rysuje, maluje, rzeźbi : Jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 220 s. : il. ; 21 cm. - (Jak Wspomagać ) ISBN 978-83-7489-246-9
Sygn. M 62711 (Kędzierzyn-Koźle), M 052825 (Kluczbork), M 205513 (Opole)

13. Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Lidia Czarnecka. - Gdańsk : "Harmonia", 2014. - 121 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-7134-701-6
Sygn. M 212678 M 212679 M 212680 (Opole)

14. Dziecko w szkolnej rzeczywistości : założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej / pod red. Haliny Sowińskiej. - Wyd. 2. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2013. - 593, [1] s. : il. ; 24 cm. - (Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, : ISSN 0083-4254 ;, nr 156 ) ISBN 978-83-232-2548-5
Sygn. C 210878 M 210896 M 212239 (Opole)

15. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rzeczywistości pedagogicznej / redakcja naukowa Małgorzata Kitlińska-Król ; Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. - Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu, 2014. - 165 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm. - (Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej ) ISBN 978-83-62897-78-0
Sygn. M 215124 (Opole)

16. Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 8, Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji / pod redakcją Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Aleksandry Minczanowskiej. -- Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 240, [1] s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7587-468-6 ISBN 978-83-7850-840-3
Sygn. C 054028/VIII (Kluczbork), C 205652/VIII M 205662/VIII M 208806/VIII (Opole)

17. Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształenia. T. 1 / Sabina Guz. - Wyd. 2. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. - 385 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-7784-779-4
Sygn. C 054322/I Brzeg, M 214981/I M 214983/I Opole

18. Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształenia. T. 1 / Sabina Guz. - Wyd. 2 popr i uzup. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. - 385 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-7784-683-4
Sygn. M 214027/I M 214029/I (Opole)

19. Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształenia. T. 2 / Sabina Guz. -- Wyd. 2 popr i uzup.Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. - 205 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-7784-683-4
Sygn. M 214027/II M 214029/II (Opole)

20. Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształenia. T. 2 / Sabina Guz. - Wyd. 2. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. - 205 s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-7784-779-4
Sygn. M 054322/II (Brzeg), M 214981/II M 214983/II (Opole)

21. Fleksja werbalna w mowie dzieci pięcioletnich / Agnieszka Banaszkiewicz ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011. - 176 s. : tab., wykr. ; 24 cm. - (Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia, 26 ) ISBN 978-83-227-3311-0
Sygn. M 62043 (Kędzierzyn-Koźle), M 206193 (Opole)

22. Gra edukacyjna oknem do poznawania dziecięcego świata / Maria Podhájecká Vladimir Gerka ; [tł. Agata Mickiewicz-Janiszewska].Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2013. - 250 s. : il. ; 23 cm. ISBN 978-83-62329-90-8
Sygn. M 210861 M 210862 (Opole)

23. Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego / Claire Selby ; [tł. na jęz. pol. Magdalena Pilawska-Miksa]. - Warszawa : Agora, 2011. - 93, [2] s. : il. kolor. ; 21 cm. ISBN 978-83-268-0520-2
Sygn. M 213179 (Opole)

24. Jak postępować z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / [aut. Krystyna Zielińska, Paulina Kroszczyńska-Brągiel]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012. - 76 s. : il. ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)

25. Jak wychować przedszkolaka : poradnik dla rodziców / [aut. Aleksandra Brzezińska et al.]. - Warszawa : Murator, 2012. - 142 s. : il. kolor. ; 19 cm

26. Karty do diagnozowania gotowości szkolnej / [aut. Sławomira Załęska ; il. Julia Burkacka-Mielcarz, Elżbieta Śmietanka-Combik]. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2013. - 51 s., [2] k. tabl. : il. kolor. ; 29 cm. ISBN 978-83-262-1996-2
Sygn. C 210883 M 210912 M 210913 (Opole)

27. Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży : teoria i badania / redakcja naukowa Janina Uszyńska-Jarmoc, Małgorzata Bilewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak ; Fundacja Centrum Transfeu Wiedzy i Innowacji Społeczno-Pedagogicznych, 2015. - 322, [1] s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-62015-92-4
Sygn. M 214261 M 214262 M 215100 M 215101 (Opole)

28. Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Jak rozwijać mowę dziecka : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutówGdańsk : "Harmonia", 2015. - Teka (28, [4] s., [41] s. tabl., [18] k. tabl.) : il. ; 31 cm + płyta CD. ISBN 978-83-7134-739-9
Sygn. EP 000802 (Opole)

29. Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Jak rozwijać mowę dziecka :zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. - Gdańsk : "Harmonia", 2015. - 6, [1] s. ; ([112] s. tabl.) : il. ; 31 cm ISBN 978-83-7134-740-5
Sygn. M 213281 (Opole)

30. Literackie inspiracje w rozwoju przedszkolaka / Alicja Ungeheuer-Gołąb. - Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2012. - 156 s. ; 22 cm. - (Biblioteki, Dzieci, Młodzież ;, 5. ) ISBN 978-83-61464-78-5
Sygn. C 208377 M 208378 M 208379 M 215026 (Opole)

31. Małe dzieci z ADHD : wczesna identyfikacja i interwencja / George J. DuPaul, Lee Kern ; tł. Anna Binder, Marek Binder ; red. nauk. pol. wyd. Artur Kołakowski, Monika Szaniawska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 238 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-01-17955-7
Sygn. M 212506 M 212507 (Opole)

32. Mam czas dla dziecka : pedagogika waldorfska dla najmłodszych : propozycja alternatywnej kultury wychowania w domu, przedszkolu i w żłobku / Barbara Kowalewska ; wstęp Bogusław Śliwerski. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. -367, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. - (Pedagogika Waldorfska. ) ISBN 978-83-7850-429-0 ISBN 978-83-7308-786-6 (seria)
Sygn. M 212855 M 212856 M 212857 (Opole)

33. Miś - zabawka - bohater literacki - wzór wychowawczy : poradnik / Justyna Binio. - Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2013. - 76 s. : il. ; 21 cm. - (Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ;, nr 19 ) ISBN 978-83-64203-02-2
Sygn. M 215040 EP 214108 (Opole)

34. Nie taki diabeł straszny, czyli Jak monitorować podstawę programową : podstawa programowa wychowania przedszkolnego i I etapu edukacyjnego / Małgorzata Jadczak-Nowacka, Dorota Szczepańska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2015]. - 85 s. : wykr. ; 20 cm.
Sygn. M 63742 (Kędzierzyn-Koźle), M 053710 (Kluczbork), M 067795 (Nysa), M 213754 (Opole)

35. Oblicza gotowości szkolnej / redakcja naukowa: Krystyna Kusiak, Beata Bednarczuk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2015. - 238 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7744-059-9
Sygn. C 068170 (Nysa), M 214069 M 214070 M 214071 (Opole)

36. Opieka logopedyczna w przedszkolu : profilaktyka, diagnoza, terapia / Katarzyna Węsierska. - Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2013. - 318 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 275-307, wykaz aktów prawnych s. 304-305
Syg. M 212560 (Opole)

37. Podstawy interakcyjności w komunikacji językowej : interakcje językowe z udziałem dzieci w wieku przedprzedszkolnym / Anna Granat. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014. - 322 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm. ISBN 978-83-7784-508-0
Sygn. M 212949 M 212950 (Opole)

38. Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką / Jolanta Karbowniczek, Małgorzata Kwaśniewska, Barbara Surma. - Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2011. - 392 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-7614-011-7 (Ignatianum) ISBN 978-83-7505-888-8 (WAM)
Sygn. C 067466 (Nysa), C 206927 M 207017 M 207018 M 209707 (Opole)

39. Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką / Jolanta Karbowniczek, Małgorzata Kwaśniewska, Barbara Surma. - Wznowienie, dodr. - Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2013. - 392 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7614-011-7 (Ignatianum) ISBN 978-83-7505-888-8 (WAM)
Sygn. C 054097 M 054098 (Brzeg,) M 64001 (Kędzierzyn-Koźle), M 212340 M 212347 M 212348 M 212821 (Opole)

40. Poradnictwo psychologiczne / redakcja naukowa Czesław Czabała, Sylwia Kluczyńska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 414 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-01-18167-3
Sygn. M 214456 M 214457 M 215205 (Opole)

41. Praca z dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii na zajęciach terapeutycznych w przedszkolu / Anna Klim-Klimaszewska. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2015. - 339 s. : il. ; 23 cm. - Bibliogr. s. 253, 321-338, wykaz aktów prawnych s. 339

42. Prognozowanie zdolności poznawczych i osiagnięć szkolnych młodych adolescentów / Nina Wyrwicz. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2013. - 167, [1] s. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 162-167

43. Przedszkolak idzie do szkoły / Barbara Zakrzewska. - Gdańsk : "Harmonia", 2015. - 119, [8] s. : il. ; 30 cm. ISBN 978-83-7134-767-2
Sygn. M 214299 M 214300 (Opole)

44. Przedszkole jako przestrzeń rozwijania sprawności intelektualnej dziecka / Ewelina Piecuch . - Bibliogr. // W : Współczesna przestrzeń edukacyjna : geneza, przemiany, nowe znaczenia. T. 1 / pod. red. Wiktora Żłobickiego. - Kraków : "Impuls", 2013. - S. 335-348

45. Razem uczymy się mówić : przewodnik dotyczący wspomagania rozwoju językowego dzieci dla opiekunów i nauczycieli przedszkolnych / Elaine Weitzman, Janice Greenberg ; [przekł. Juliusz Okuniewski]. - Przewodnik dotyczący wspomagania rozwoju językowego dzieci dla opiekunów i nauczycieli przedszkolnych. - Gdańsk : "Harmonia", 2014. - 394 s. : il. (gł. kolor.) ; 30 cm. ISBN 978-83-7134-748-1
Sygn. M 213304 (Opole)

46. Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci przedszkolnych : teoria, metodyka, efekty / Joanna Smogorzewska, Grzegorz Szumski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2015. - 195 s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 161-182

47. Rozwijanie umiejętności z zakresu orientacji przestrzennej i poruszania się u małych dzieci niewidomych / Małgorzata Walkiewicz-Krutak, Paulina Kalisz. - Bibliogr. // W : Wybrane aspekty rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku / pod red. Kornelii Czerwińskiej. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2014. - S. 194-232
* Zawiera opis indywidualnego programu edukacyjno-rehabilitacyjnego z zakresu orientacji przestrzennej i bezpiecznego, samodzielnego poruszania się

48. Rozwój dziecka : wiek przedszkolny : wiek: 2/3-5/6 lat / Joanna Matejczuk. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, cop. 2014. - 60 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. - Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 1, Rozwój w Okresie Dzieciństwa i Dorastania ; t. 2

49. Rozwój muzyczny dziecka w wieku przedszkolnym : uwarunkowania, dynamika i rola w kształtowaniu sfery psychoruchowej / Michał Kierzkowski. - Gdańsk : Wydawnictwo Athenae Gedanenses, 2012. - 276 s. : il. ; 22 cm.

50. Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : "Harmonia", 2016. - Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm. - (Z Serii Unilogo / Anna Lubner-Piskorska ) ISBN 978-83-7134-827-3
Sygn. M 215242 M 215243 M 215244 M 215245 (Opole)

51. Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji : propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 254, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)

52. Smart love : wszechstronny poradnik jak zrozumieć, wychować i cieszyć się swoim dzieckiem / Martha Heineman Pieper, William J. Pieper ; [tł. Lucyna Wierzbowska]. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2014. - 336 s. ; 22 cm. ISBN 978-83-64185-69-4
Sygn. M 213391 (Opole)

53. Spotkanie z dramą : praktyczne zastosowania metody w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym / Agata Rainka, Karolina Taranko. - Gdańsk : "Harmonia", 2011. - 84 s. ; 21 cm. ISBN 978-83-7134-506-7
Sygn. M 051254 (Brzeg), M 206540 (Opole)

54. Sprawność językowa dziecka a gotowość szkolna : kwestionariusz diagnostyczny / Grażyna Billewicz, Beata Nowak. - Gdańsk : "Harmonia", 2015. - 52 s. ; 24 cm + Teka (31 k. tabl.). ISBN 978-83-7134-780-1 (komplet)
Sygn. M 214478 M 214479 (Opole)

55. Starsze przedszkolaki : jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut.: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Jan Amos Jelinek]. - Kraków : CEBP 24.12, 2014. - 419 s. : il. kolor. ; 25 cm. ISBN 978-83-64631-06-1
Sygn. M 63524 M 63804 (Kędzierzyn-Koźle), M 212722 (Opole)

56. Subtelna rewolucja : czytanie od pierwszego roku życia / Glenn Doman, Janet Doman ; [tł. Olga Kwiecień-Maniewska]. - Gliwice : "Helion", cop. 2013. - 198 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-246-3602-0
Sygn. M 63137 (Kędzierzyn-Koźle), M 212408 (Opole)

57. Subtelna rewolucja : liczenie od pierwszego roku życia / Glenn Doman, Janet Doman ; [tł. Przemysław i Karina Garncarczyk]. - Gliwice : "Helion", cop. 2013. - 208 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-246-3603-7
Sygn. M 63138 Kędzierzyn-Koźle

58. Systemowy model pracy dynamizująco-terapeutycznej z dziećmi od 3 roku życia, przejawiającymi różne opóźnienia i deficyty rozwojowe : produkt finalny projektu innowacyjnego testującego Akademia Kariery / red. Anna Hajdukiewicz, Grzegorz Ślęzak ; Miejski Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Kielcach. - Kielce : Miejski Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych, 2014. - 176 s. : il. ; 29 cm.

59. Środowiska wychowawcze a wrażliwość moralna dzieci kończących edukację przedszkolną / Katarzyna Stefanowic-Zawiszewska. - Bydgoszcz :Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2016. - 182 s. : il. - Bibliogr. s. 155-164. Indeks.

60. Uwarunkowania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym / red. nauk. Krzysztof Buśko, Jadwiga Charzewska ; Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. - Warszawa :Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego, 2012. - 104 s., [1] k. tabl. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. przy pracach.

61. W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka / red. nauk. Sabina Guz, Małgorzata Centner-Guz, Iwona Zwierzchowska. - Lublin :Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. - 376 s. : il. ; 25 cm. - Bibliogr., netogr. przy pracach

62. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014. - 462 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7850-619-5
Sygn. M 63145 (Kędzierzyn-Koźle), M 212240 (Opole)

63. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Koendo. - [Wyd. 3]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2012. - 326 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-89434-19-7
Sygn. M 62742 (Kędzierzyn-Koźle), M 207586 M 207804 (Opole)

64. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Koendo. - [Wyd. 5]. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2014. - 326 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-89434-19-7
Sygn. M 213632 (Opole)

65. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce / redakcja Anna Bujnowska, Bożena Sidor-Piekarska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie. Wydział Nauk Społecznych. Instytut Pedagogiki. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2015. - 292 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-8061-031-6 ISBN 83-8061-031-8
Sygn. M 214497 M 214498 M 214499 (Opole)

66. Wcześniaki : rozwój psychoruchowy w pierwszych latach życia / Magdalena Chrzan-Dętkoś. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012. - 199, [1] s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-7744-014-8
Sygn. M 212726 (Opole)

67. Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2011. - 286, [2] s. ; 23 cm. ISBN 978-83-62329-48-9
Sygn. M 63282 (Kędzierzyn-Koźle), C 067141 (Nysa), M 214673 (Opole)

68. Wpływ sytuacji medialnych na komunikowanie się dzieci w wieku przedszkolnym : wypisy / pod red. Barbary Bonieckiej, Anny Granat. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. - 132, [3] s. : il. kolor. ; 24 cm.

69. Wspieranie rozwoju dziecka : zabawa a rozwój dziecka : różne potrzeby na różnych etapach rozwoju, odkrywanie i rozwijanie talentów i umiejętności / Cornelia Nitsch, Gerald Hüther ; konsult. wyd. pol. Paweł Adamus ; [tł. Przemysław Hodyra]. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, cop. 2011. - 240 s. : il. kolor. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 236-237. Indeks.

70. Wspomaganie aktywności dziecięcej w przedszkolu : podstawy teoretyczne / Elżbieta Zyzik. - Supporting children's activity in the kindergarten : theoretical foundations.Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2013. - 119 s. ; 24 cm. - (Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = : ISSN 1234-7604 ;, nr 156.Works of Holy Cross University, ) ISBN 978-83-62718-52-8
Sygn. M 213102 (Opole)

71. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji / pod red. Anety Rudzińskiej-Rogoży. - Wyd. 2. - Kraków :Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014. - 142, [1] s. : il. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 141-142 i przy pracach

72. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. - Wyd. 5. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2012. - 287 s. : il. ; 24 cm. - Edukacja Matematyczna Dzieci. - Bibliogr. s. 279-287

73. Wstyd i latający śpiwór / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wyd. 2. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. - [54] s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-60577-97-4
Sygn. M 053331 (Kluczbork)

74. Wstyd i latający śpiwór / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wyd. 2. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. - [56] s. : il. kolor. ; 24 cm. ISBN 978-83-60577-97-4
Sygn. EP 214875 (Opole)

75. Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny : (na podstawie założeń i efektów wdrażania pilotażu programu rządowego 2005-2007) / Teresa Serafin. - Kraków : "Impuls", 2012. - 277 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7587-995-7
Sygn. M 214506 (Opole)

76. Wybrane aspekty rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku / pod red. Kornelii Czerwińskiej. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2014. - 232 s. ; 24 cm. ISBN 978-83-62828-93-7
Sygn. M 213213 (Opole)

77. Zagadkownik : zadania pobudzające do myślenia / Marta Sobalska. - Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2014. - 44] k. tabl. : il. kolor. ; 30 cm. ISBN 978-83-64631-16-0
Sygn. M 63663 (Kędzierzyn-Koźle)

78. Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci / Jolanta Andrzejewska. - Lublin :Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2013. - 466 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. - Bibliogr. s. 393-426
Sygn. C 054074 (Brzeg,) M 63308 (Kędzierzyn-Koźle), M 210773 M 210774 (Opole)

ARTYKUŁY Z WYDAWNICTW CIĄGŁYCH:

79. Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego / Anna Izabela Brzezińska, Magdalena Czub, Natalia Ożadowska. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Edukacja. -2012, nr 4, s. 5-21

80. Aktywność zabawowa w wieku przedszkolnym / Natalia Ożadanowicz, Małgorzata Rękosiewicz // Remedium. - 2011, nr 6, s. 4-5

81. Charakterystyka rozwoju fizycznego dziecka w wieku 3-6 lat i możliwości jego stymulowania w przedszkolu / Stanisława Nazaruk ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Rozprawy Społeczne / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. - T. 8 (2014), nr 2, s. 15-21

82. Chętnie komunikuję się z rówieśnikami i z dorosłymi : wspomaganie rozwoju mowy / Beata Bielska . - Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 10, s. 28-33

83. Cielesność dywergencyjna - komponent integralnej edukacji wychylonej w przyszłość / Katarzyna Krasoń ; Uniwersytet Śląski Katowice. - Bibliogr. s. 20-22. - Streszcz. Ang. // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2015, nr 4, s. 7-22

84. Co to jest "gimnastyka paluszków"? / Galina Dolya-Higgins, Judy Holder // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 10, s. 48-49

85. Czas zabawy pod ochroną / Beata Musielak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 7, s. 26-28

86. Czy dzieci sześcioletnie są gotowe do nauki w szkole? : refleksje na kanwie dyskusji społecznej dotyczącej zmiany w strukturze edukacji / Danuta Waloszek. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy. Nauki Społeczne. - 2013, nr 4, s. 11-28

87. Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, dod. "Przed Szkołą", s. 12-15

88. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 1, Model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia / Ewa Maria Kulesza. Model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. -Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 1 s. 15-31

89. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza. Dzieci trzy- i czteroletnie - Streszcz. Ang. // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 2 , s. 102-112

90. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 3, Dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza. Dzieci pięcio- i sześcioletnie - Streszcz. Ang. // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 3, s. 197-208

91. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnospawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza. Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnospawnością intelektualną w stopniu lekkim - Streszcz. Ang. // Szkoła Specjalna. - 2011 , nr 4, s. 271-282

92. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnospawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza. Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnospawnością intelektualną w stopniu lekkim. - Bibliogr. // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 5 , s. 337-348

93. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Szkoła Specjalna. - 2012, nr 1, s. 8-22

94. Dlaczego warto, by dzieci tworzyły? / Elżbieta Lekan // Przedszkolne ABC. - 2016, nr 7, s. 11-14
* Twórczość dziecka w wieku przedszkolnym

95. Dwujęzyczne wychowanie w przedszkolu / Anita Szendzielorz. - Bibliogr. s. 21 // Wychowawca. - 2016, nr 5, s. 18-21

96. Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej : interdyscyplinarny projekt badawczy / Agnieszka Otwinowska [et al.]. - Bibliogr., netogr. - Streszcz. Ang. // Neofilolog. - Nr 39 (2012), [cz.] 1, s. 7-29

97. Dzieci tworzą bajki i opowiadania : kreatywna działalność przedszkolaków / Maria Molicka // Edukacja i Dialog. - 2015, nr 3/4, s. 72-76

98, Dziecięce emocje / Rafał Daniszewski // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 7, s. 49-51

99. Dziecko myśli inaczej: rozwój myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Urbańska-Bulas, Agnieszka Pasternak // Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 7-8, s. 31-33

100. Dziecko sześcioletnie w szkole : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2013, nr 7, s. 57-62

101. Dziecko w grupie, czyli o przedszkolu dla dzieci / Anna Florek // Meritum. - 2016, nr 1, s. 31-38

102. Dziecko w przedszkolu w Polsce i Norwegii (z zajęciami ruchowymi w tle) / Izabela Bielińska . - Bibliogr. // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2013, nr 1, s. 100-109

103. Edukacja dziecka : pytania, oceny i kierunki zmian / Józefa Bałachowicz. - Streszcz. Ang. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -2014, nr 1, s. 3-11

104. Funkcje wykonawcze a funkcjonowanie dziecka w środowisku przedszkolnym i szkolnym / Anna I. Brzezińska, Anna Nowotnik. -Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Edukacja. -2012, nr 1, s. 61-74

105. Funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym zmagającego się z ADHD / Anna Mikler-Chwastek. - Bibliogr. s. 83. -Streszcz. Ang. // Edukacja, Wychowanie, Resocjalizacja. - R. 3 (2015), s. 74-84

106. Gotowość szkolna dzieci 5-letnich do podjęcia edukacji matematycznej / Urszula Oszwa, Edyta Gajownik. - Bibliogr. s. 173-175. - Streszcz. Ang. // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. - T. 34, z. 2 (2015), s. 167-175

107. "Invented spelling" jako obiekt badań / Elżbieta Awramiuk. - Bibliogr. -Streszcz. Ang. // Edukacja.. - 2013, nr 3, s. 5-16

108. Jak rozwijać umijętność logicznego myślenia u dzieci? Zastosowanie narzędzi TOC w przedszkolu / Dorota Kamińska // Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 9, s. 62-65

109. Jak wprowadzać dziecko w świat teatru? / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 6, s. 5-9

110. Jak zapewnić trzylatkowi dobry start w przedszkolu? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 4, s. 51-55

111. Jak zmienia się dziecko w wieku przedszkolnym? / Anna I.Brzezińska, Małgorzata Rękosiewicz // Remedium. - 2011, nr 5, s. 4-5

112. "Jestem sobie przedszkolaczek, nie grymaszę i nie płaczę" : pasowanie na przedszkolaka jako rytuał przejścia / Marek Jeziński ; Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Kultura i Edukacja. - 2013, nr 1, s. 82-100

113. Kącik książkowy / Elżbieta Romanowska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 6, s. 7-10
* Propozycja realizacji umiejętności (określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego) związanych z kształtowaniem gotowości do nauki czytania i pisania ; zawiera scenariusze zajęć: 1. W czasie deszczu wcale się nie nudzimy (dla dzieci rzyletnich) ; 2. Książki, które uczą (dla dzieci czteroletnich) ; 3. Poznajemy legendy polskie- Kwiat paproci (dla dzieci pięcioletnich i starszych)

114. Kompetencje społeczne rodziców a przystosowanie przedszkolne ich dzieci / Paweł Nowak, Joanna Małek. - Bibliogr., netogr. - Streszcz. Ang. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. -2011, nr 1, s. 58-67

115. Komunikacja zadaniowa między matką a dzieckiem jako predyktor radzenia sobie dziecka przedszkolnego w sytuacjach trudnych / Katarzyna Barani, Barbara Szmigielska. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Psychologia Rozwojowa. - (2012), nr 3, s. 83-95

116. Kształcenie komunikatywnej mowy oraz sposoby wzbogacania czynnego słownika dziecka w wieku przedszkolnym / Jadwiga Malarz. - Bibliogr. s. 92. -Streszcz. Ang. // Edukacja, Wychowanie, Resocjalizacja. - R. 3 (2015), s. 85-93

117. Kształcenie umiejętności muzycznych / Julia anastazja Sienkiewicz-Wilowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 6, s. 44-50

118. Literackie żarty i zabawy językowe / Jolanta Olkusz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 2, s. 36-42

119. Mała motoryka - duża sprawa! / Jolanta Wąsowska // Przedszkolne ABC. - 2016, nr 1, s. 24-25

120. Mały buntownik / Anna Kordzińska-Grabowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 3 [1], s. 50-55

121. Mały konstruktor : materiały do realizacji podstawy programowej / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 11, s. 48-51
* Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci przez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych

122. Muzyczna aktywność percepcyjna dzieci w wieku przedszkolnym / Ewa Parkita. - Bibliogr. -Streszcz. Ang. // Studia Pedagogiczne. - T. 22 (2013), s. 145-161

123. Myślenie przedszkolaka : proste elementy poznawcze / Karolina Oleksa // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 7, s. 50-53

124. Nawyki żywieniowe a otyłość dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym / Ewa Sosnowska-Bielicz, Joanna Wrótniak. - Bibliogr., netogr. - Streszcz. Ang. // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. - T. 32 (2013), s. 147-165

125. Nawyki żywieniowe w swobodnych rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Marta Uberman // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. - T. 32 (2013), s. 166-180

126. Nauka czy zabawa? / Magdalena Czub // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 5, s. 5-10

127. Nauka może być zabawą! / Karolina Pytel [et al.] // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 9, s. 12-16

128. Nie straszmy szkołą / Anna I. Brzezińska ; rozm. przepr. Beata Igielska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 10, s. 3-10

129. O prognozowaniu twórczości w dzieciństwie : twórcze przedszkolaki 12 lat później / Dorota Kubicka. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Psychologia Rozwojowa. -2011, nr 4, s. 73-87

130. O programach telewizyjnych / Ewa Pruchnik // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 10, s. 32-36

131. O roli zabawy w przygotowaniu dziecka do dorosłego życia / Anna Izabela Brzezińska [et al.] . - Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 10, s. 5-13

132. O słuchaniu muzyki przez małe dzieci / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 1, s. 10-12

133. O zabawce / Anna I. Brzezińska [et.al] // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 11, s. 5-9

134. O zgubnych skutkach zezwalania dzieciom na oglądanie telewizji ponad miarę i korzystanie z komputerów oraz tabletów. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska . - Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 5, s. 16-20

135. O zgubnych skutkach zezwalania dzieciom na oglądanie telewizji ponad miare i korzystanie z komputerów oraz tabletów. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 6, s. 14-21

136. Obraz jako czynnik wspomagający rozwój twórczości dziecka / Elżbieta Płóciennik. - Bibliogr., netogr. - Streszcz. Ang. // Chowanna. -2011, t. 1, s. 173-196

137. Ocena poziomu cech motorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym = The assessment of the level of motorskills in pre-school children / Agnieszka Cieślak [et al.] // Pedagogika Rodziny. - 2015 , nr 3, s. 191-198

138. Od aktywności motorycznej do formowania charakteru : pedagogika Marii Montessori / Alicja Jordan // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 9, s. 20-24

139. Od przedszkola do oratora - o rozwoju mowy w wieku przedszkolnym / Paulina Gałka, Monika Wądołowska // Remedium. - 2012, nr 2, s. 4-5

140. Opinie nauczycielek na temat aktywności fizycznej dziecka sześcioletniego / Iwona Bonislawska, Tomasz Frołowicz, Leszek Tomaczkowski. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Rocznik Naukowy / Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. - T. 23 (2013), s. 19-26

141. Opinie rodziców na temat obniżenia do 6 lat wieku podjęcia obowiązku szkolnego : (z uwzględnieniem zagadnień dotyczących sprawności fizycznej i postawy ciała) / Marta Moczarska, Dorota Rojek. - Bibliogr., netogr. // Kultura Fizyczna. - 2011 , nr 1/4, s. 34-39

142. Ostatni dzwonek! : przygotowanie dziecka do szkoły / Anna I. Brzezińska // Remedium. - 2013, nr 1, s. 10-12

143. Pedagogika przedszkolna : teraźniejszość, przyszłość, aspekty zmian / Stanisława Włoch ; Uniwersytet Opolski // Nowa Szkoła. - 2015, nr 10, s. 13-21

144. Po co przedszkole? / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Matejczuk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 10, s. 5-9
* Prawdy i mity dotyczące: przebywania dziecka z innymu ludźmi, poznawania świata, stawania się sobą

145. Poważnie o zabawkach i przedmiotach do zabawy / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 10, s. 8-12

146. Poziom zdolności gibkościowych dzieci przedszkolnych z placówek publicznych oraz niepublicznych / Robert Podstawski, Katarzyna Górnik, Agnieszka Paradowska. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Szkice Humanistyczne. - T. 12, nr 1 (2012), s. 251-260

147. Poziom zdolności wytrzymałościowych dzieci przedszkolnych z placówek publicznych oraz niepublicznych / Robert Podstawski, Katarzyna Górnik, Agnieszka Paradowska. - Bibliogr., netogr. - Streszcz. Ang. // Szkice Humanistyczne. - T. 11, nr 4 (2011), s. 141-155

148. Poznaj mnie, jeśli chcesz mnie uczyć : o współpracy nauczycieli przedszkola i szkoły / Lidia Wollman // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 11, s. 17-22

149. Praca zespołowa kluczem do sukcesu / Magdalena Młynarczyk-Misiura // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 18-19

150. Profilaktyka trudności w nabywaniu umiejętności językowych w szkole - w jaki sposób w przedszkolu lepiej przygotowywać dzieci do nauki czytania i pisania / Agnieszka Olechowska . - Bibliogr. // Szkoła Specjalna. - 2015, nr 2, s. 101-112

151. Program zajęć socjalizacyjnych "Jestem jak drzewo z mocnymi korzeniami" / Paulina Knapik // Biblioterapeuta. - 2014, nr 2, s. 31-56

152. Przedszkola z dobrymi i złymi warunkami do aktywności fizycznej a umiejętności ruchowe dzieci / Magdalena Rokicka-Hebel. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Szkice Humanistyczne. - T. 12, nr 3 (2012), s. 215-233

153. Przedszkolak w sieci / Aleksandra Małyska [et al.] . - Rys. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 10, s. 24-30

154. Przegląd metod aktywizujacych rozwój dziecka w wieku przedszkolnym / Ewa Zielińska . - Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 2, s. 16-18

155. Przekonania dorosłych na temat seksualności dzieci w wieku przedszkolnym. Dyskusja i badania w kontekście zagadnienia czynników zagrożenia marginalizacją / Justyna Ratkowska-Pasikowska, Sławomir Pasikowski . - Bibliogr. // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2013, nr 2, s. 73-89

156. Przygody w krainie bajek : zajęcia praktyczne Psychomotoryki Empowermentu / Andrzej Majewski ; Jolanta Majewska // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 5, s. 18-22

157. Przyjmowanie perspektywy w obszarze poznawczym, społecznym i afektywnym : wzajemne zależności u dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Stępień-Nycz. - Bibliogr. - Streszcz. ang. //Psychologia Rozwojowa. - 2011, nr 4, s. 57-72

158. Radzenie sobie ze złością jako ważna umiejętność społeczna w przedszkolu i szkole / Aneta Jegier. - Bibliogr. s. 27-28. - Streszcz. Ang. // Edukacja, Wychowanie, Resocjalizacja R. 3 (2015), s. 16-28

159. Rola nauczyciela w wychowaniu do wartości dzieci w wieku przedszkolnym / Martna Siembida. - Bibliogr. s. 123-124. - Streszcz. Ang. // Edukacja, Wychowanie, Resocjalizacja. - R. 3 (2015), s. 117-12

160. Rola osób dorosłych w profilaktyce zaburzeń emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym / Marika Malak. - Bibliogr., netogr. // Wychowanie na co Dzień. - 2013, nr 10/11, s. 21-25

161. Rola sztuk plastycznych we wspieraniu rozwoju dziecka / Julia anastazja Sienkiewicz-Wilowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 3, s. 5-9

162. Rola zajęć muzycznych w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym / Michał Kierzkowski. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Psychologia Rozwojowa. -2011, nr 2, s. 83-96

163. Rozumienie różnicy między emocją rzeczywistą a okazywaną u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Gałkowska. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Polskie Forum Psychologiczne. -T. 16, nr 2 (2011), s. 178-196

164. Rozwijanie sprawności ruchowej / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 5, s. 26-27

165. Rozwijanie twórczości językowej dzieci w wieku przedszkolnym / Joanna Smogorzewska. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Studia Pragmalingwistyczne. - R. 5 (2013), s. 71-98

166. Rozwój emocjonalny w wieku przedszkolnym / Agata Szczepaniak, Anna Wasik // Remedium. - 2011, nr 12, s. 6-7

167. Rozwój normalny, rozwój prawidłowy / Paweł Zawitkowski ; rozm. przepr. Dominika Stefanowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 4, s. 18- 20
* Rozmowa na temat roli zabawek w rozwoju dziecka oraz wadach postawy i rozwoju ruchowym dzieci

168. Rozwój poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym / Justyna Kolasińska, Julia Kurkowska // Remedium. - 2012, nr 1, s. 4-5

169. Rozwój społeczny w wieku przedszkolnym / Katarzyna Lewandowska, Dorota Mlejnek, Małgorzata Rękosiewicz // Remedium. - 2012, nr 4, s. 4-5

170. Rozwój umiejętności komunikacyjnych u dzieci dwujęzycznych w nowym środowisku na podstawie wyników badań dzieci dwujęzycznych (język rosyjski - polski) przeprowadzonych w warszawskich przedszkolach / Tanya Alkhimovich, Bozhena Baranovskaya. -Streszcz. Ang. // Rocznik Instytutu Polsko-Rosyjskiego. - 2014, nr 1, s. 143-154

171. Rozwój zasobu słownikowego dzieci w wieku przedszkolnym : przegląd stanowisk / Józef Porayski-Pomsta. - Streszcz. ang. //Poradnik Językowy. -2011, z. 9, s. 5-21

172. Różnorodność kontekstów kształtowania się mowy dziecka / Joanna Struczyńska, Monika Wądołowska // Remedium. - 2012, nr 3, s. 4-5

173. Rytm, ruch, recytacja / Sylwia Kustosz . - Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 3, s. 20-22
* Rymowanki, wyliczanki i śpiewanki

174. Samodzielność dziecka a jego gotowość do nauki / Bogumiła Ogrodowczyk // Meritum. - 2013, nr 2, s. 23-27

175. Sprawność fizyczna dzieci 6- i 7-letnich i jej uwarunkowania środowiskowe / Elżbieta Cieśla. - Bibliogr., netogr. - Streszcz. Ang. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2012, nr 3, s. 93-110

176. Sprawność manualna / Ewa Brzozowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 11, s. 16-18

177. Struktura słownictwa dzieci polskich w wieku przedszkolnym / Barbara Boniecka. - Streszcz. Ang. // Logopedia. - T. 42 (2013), s. 9-26

178. Stymulowanie zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym zainteresowaniami starszego rodzeństwa / Dorota Depczyńska. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Pedagogika Rodziny. -2011, nr 3/4, s. 151-171

179. Sześciolatek w szkole - zadania rodziny i szkoły. Cz. 1 / Anna I. Brzezińska, Dominika Szymańska // Remedium. - 2012, nr 11, s. 4-5

180. Teoria umysłu a zimne "versus" gorące funkcje zarządzające u dzieci w wieku przedszkolnym / Adam Putko. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Psychologia Rozwojowa. - 2011, nr 1, s. 73-84

181. Tornister rozwojowy, czyli potrzeby przedszkolaka / Joanna Matejczuk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 8, s. 5-9

182. Twórcze przedszkolaki w percepcji rodziców i nauczycieli / Dorota Kubicka. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Psychologia Rozwojowa. -2013, nr 3, s. 87-108

183. Uwalnianie z ról w grupie przedszkolnej / Anna Kałuba- Korczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 4, s. 50-53
* Etykietyzacja- czyli proces naznaczania i nadawania określeń (przypinanie etykietek) poszczególnym dzieciom w grupie przedszkolnej

184. Waga wychowania przedszkolnego w procesie przygotowawczym dziecka do podjęcia nauki w szkole / Aneta Jegier // Meritum. - 2013, nr 2, s. 17-22

185. Wczesna interwencja w kontekście kompleksowej stymulacji rozwoju dziecka / Mirosław Zalewski // Wychowanie na co Dzień. - 2011, nr 1-2, dod. "Wkładka Metodyczna", s. I - V
* Zawiera przykładowy scenariusz terapii przez sztukę dla nauczycieli-terapeutów i rodziców

186. Więzi łączące grupę rówieśniczą a rozwój kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym / Agata Jacewicz. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Zagadnienia Społeczne. - 2014, nr 1, s. 66-79

187. Wpływ literatury dziecięcej na rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym : szkic teoretyczny / Piotr Kowolik // Nauczyciel i Szkoła .- 2015, nr 1, s. 299-317

188. Wrażliwość estetyczna a rozwój intelektualny dzieci w wieku przedszkolnym / Marcin Nowak // Konspekt. -2014, nr 4, s. 40-42

189. Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik. - Bibliogr. - Streszcz. Ang. // Edukacja. -2012, nr 1, s. 7-22

190. Wstępne podsumowanie badań zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym z dysfunkcją fazy połykania i oddychania / Izabela Malicka. - Streszcz. ang. // Logopedia Silesiana. -T. 3 (2014), s. 241-249

191. Wychować geniusza?! / Aleksandra Jodko, Aleksandra Salwa . - Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 3, s. 54-57

192. Wychowanie rodzinne dziecka w wieku przedszkolnym - istota, powinności rodziców, współczesne konteksty / Anna Błasiak // Katecheta. - 2016, nr 1, s. 97-104

193. Wychowawcze znaczenie kar i nagród stosowanych w wychowaniu dzieci przedszkolnych / Piotr Kowolik. - Streszcz. ang. // Nauczyciel i Szkoła. -2011, nr 1, s. 97-107

194. Wymowa międzyzębowa jako norma rozwojowa / Anna Dudek, Krzysztof Szamburski. - Streszcz. Ang. // Poradnik Językowy. -2011, z. 9, s. 71-85

195. Z radością do przedszkola / Izabela Kopeć // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 7, s. 50-56

196. Za dużo na małej głowie... : dziecko przestymulowane w przedszkolu / Anna Kordzińska-Grabowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 11, s. 5-8

197. Zabawy a role związane z płcią u dzieci przedszkolnych / Małgorzata Streb // Remedium. - 2011, nr 7-8, s. 16-17

198. Zadbajmy o prawidłowy rozwój mowy. Cz. 1 / Alicja Dorozińska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 10, s. 38-39

199. Zdolny przedszkolak : rozwijanie potencjału twórczego u dzieci 5- i 6-letnich / Kinga Siecińska. - Streszcz. ang. // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku. Zbliżenia Cywilizacyjne. - 9 (2013), s. 109-119

200. Zimne "versus" gorące funkcje zarządzające i język a rozumienie przez dzieci własnych oraz innych osób stanów umysłowych / Adam Putko. - Bibliogr. -Streszcz. ang. // Psychologia Rozwojowa. - 2013, nr 4, s. 65-82

201. Znaczenie artystycznej twórczości dziecka w wieku przedszkolnym / Zbigniew Ostrach. - Bibliogr. - Streszcz. ang. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. - 2011, nr 1, s. 68-75

202. Znaczenie ról płciowych w rozwoju i wychowaniu dziecka / Beata Szczęsna // Przedszkolne ABC /. - 2016, nr 1, s. 30-33

203. Znaczenie wybranych sposobów oddziaływań wychowawczych dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym / Blanka Poćwiardowska. - Fragm. Pracy. - Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. -2012, nr 6, s. 15-20

204. Znaczenie wycieczek w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Mróz. - Bibliogr. s. 13 // Wychowawca. -2016, nr 4, s. 12-13

Oprac. Iwona Kowalska
Wydział Informacji i Bibliografii
PBW w Opolu

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
6227698