Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - Wczesne nauczanie języków obcych

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Wczesne nauczanie języków obcych

Zestawienie bibliograficzne "Wczesne nauczanie języków obcych" zawiera 172 pozycje bibliograficzne wydane w latach 1999-2015.
Bibliografię sporządzono na podstawie baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz na podstawie Przewodnika Bibliograficznego i Bibliografii Zawartości Czasopism.
Zestawienie zawiera publikacje dotyczące zagadnień nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu oznaczone są sygnaturami.

 

Książki:

1. Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego / Claire Selby ; [tł. na jęz. pol. Magdalena Pilawska-Miksa]. - Warszawa : Agora, 2011. - 93, [2] s. : il. kolor. ; 21 cm. ISBN 978-83-268-0520-2
Sygn. M 213179 (Opole)

2. Język angielski w nauczaniu zintegrowanym : poradnik / Halina Tyliba. - Kraków : Wydawnictwo Egis, 2006. - 80 s. ; 28 cm.

3. Język angielski w przedszkolu i szkole podstawowej : poradnik / Denise Chauvel, Danièle Champagne, Catherine Chauvel ; [tł. Małgorzata Pamuła ; wersja pol. Anna Walewska]. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2005. - 151 s. : il. ; 22 cm.

4. Język francuski : program nauczania w klasach I-III zreformowanej szkoły podstawowej / Anna Krzysztofik ; Ministerstwo Edukacji Narodowej.Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 1999. - 16 s. ; 24 cm
Sygn. C 007269"B" ,M 008366"B" (Opole)

5. Le francais : poradnik metodyczny dla nauczyciela : scenariusze lekcji : klasa I szkoły podstawowej / Anna Krzysztofik. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2001. - 129,[1] s. ; 24 cm
Sygn. C 185492 (Opole)

6. Mini Bingo : poradnik metodyczny / Anna Wieczorek , Grażyna Malenta. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2001. - 59, [1] s. : il., rys. ; 29 cm
Sygn. M 183648 (Opole)

7. Nauczanie języka angielskiego dzieci : dobre lekcje - ciekawe pomysły / Aleksandra Raźniak, Dorota Wosińska. - Częstochowa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2010. - 121 s. : il. ; 24 cm.

8. Program klasy niemieckiej w oparciu o zagadnienia euroregionu Pomerania i szeroko pojęte działania plastyczne w sześcioletnim cyklu kształcenia : klasa I-III - cykl podstawowy, klasa IV-VI - cykl zaawansowany / Leokadia Mirosława Modzelewska , Anna Glita. - Stargard Szczeciński : "COPYLAND-CENTER", 1999. - 33 s. ; 21 cm
Sygn. C 006707"B" (Opole)

9. Program nauczania języka angielskiego dla klas I-III szkoły podstawowej / Anna Wieczorek , Ewa Skiba. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 1999. - 81,[7] s. : rys. ; 24 cm
Sygn. MP 006941"B" M 007128"B" M 007984"B" M 007985"B" M 008617"B" C 006662"B" (Opole), C 048252 (Brzeg), M 56564 (Kędzierzyn-Koźle), C 049441 (Kluczbork), C 058731 (Nysa)

10. Program nauczania języka angielskiego : klasy I-III szkoły podstawowej / Ewa Lewandowska , Barbara Maciszewska. - Warszawa : "Longman", [2000?]. - 54 s. ; 30 cm
Sygn. C 007365"B" (Opole)

11. Program nauczania języka angielskiego w systemie zintegrowanym : I[pierwszy] etap edykacyjny / Katarzyna Nicholas. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2003. - 39,[1] s. ; 24 cm. - ( Biblioteczka Programów Szkolnych PWN )
Sygn. C 008679"B" (Opole)

12. Program nauczania języka niemieckiego : dla klas I-III szkoły podstawowej / Barbara Starczewska, Maria Szot . - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 1999. - 55,[9] s. : rys. ; 24 cm
Sygn. M 008082"B" MP 006949"B" M 007126"B" M 007655"B" M 008348"B" C 006663"B" (Opole), C 048255 (Brzeg), M 059782 C 058730 (Nysa), M 56565 (Kędzierzyn-Koźle), C 049430 (Kluczbork)

13. Rozbudzić geniusza : angielski w indywidualnym wszechstronnym nauczaniu / Agata Hofman. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008. - 193, [2] s. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.

14. Wczesne nauczanie języków obcych : integracja języka obcego z przedmiotami artystycznymi w młodszych klasach szkoły podstawowej / Małgorzata Pamuła. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, cop. 2002. - 171,[4] s. : rys. ; 21 cm. - ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 341 )
Sygn. C 192333 (Opole)

15. Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim : propozycje rozwiązań metodycznych dla nauczycieli / Jolanta Karbowniczek. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2012. - 312 s. : il. ; 23 cm. ISBN 978-83-62329-75-5 :
Sygn. M 63591 (Kędzierzyn-Koźle)

 

Artykuły w czasopismach:

16. A my się bawimy po francusku - rymowanki, wierszyki i piosenki dla przedszkolaków i młodszych uczniów / Małgorzata Piotrowska-Skrzypek // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 127-131

17. Action now! : jak uaktywnić ruchowo uczniów na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej / Joanna Kobielska-Kalisz // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 2, s. 43-49

18. Am Gemüsestand : jak rozwijam zainteresowania uczniów na lekcjach języków obcych / Aleksandra Glazer // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 4, s. 85-87

19. Angielski dla dzieci / Anna Wieczorek // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 3, s. 33-36

20. Angielski (nie tylko) w przedszkolu / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 9, s. 47-51
* Zawiera scenariusze: 1. Elephant - zwierzątka z jesiennych liści; 2. Leaf faces - rysujemy różne minki; 3. Autumn tree - malujemy jesienne drzewa; 4. Aquarium - komponujemy jesienne akwarium

21. Angielski (nie tylko) w przedszkolu / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 10, s. 38-41
* Zawiera scenariusze: 5. Bingo - ilustrujemy piosenkę; 6. Caterpillar - plastelinowa gąsienica; 7. Zebra - wyklejanka; 8. Bird - ptaki z odcisków dłoni

22. Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych / Ewa Andrzejewska // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 6, s. 68-75

23. Autorskie pomysły, czyli jak uczyć języka obcego, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Ewa Dobija // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 3, s. 110-115

24. Bajki dzieciom / Aleksandra Raźniak // Życie Szkoły. - 2007, nr 8, s. 30-36

25. Cele nauczania języka angielskiego w kształceniu zintegrowanym / Izabela Kamocka // Życie Szkoły. - 2006, nr 7, s. 39-41

26. Celowość nauczania języków obcych od bardzo młodego wieku / Dominika Krzemińska // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 5, s. 3-14

27. Co naprawdę motywuje najmłodszych uczniów języka angielskiego? / Anita Buczek-Zawiła // Poliglota. - 2010, nr 2, s. 21-28

28. Communication in London - lekcja w pierwszej klasie / Ewa Dziewierz // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 1, s. 116-118

29. Czerwony Kapturek / Beata Kalla // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 139-140

30. Die Maus und der Elefant / Małgorzata Stefaniak // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 102-105

* Bajka na lekcjach języka niemieckiego - konspekt lekcji

31. Dlaczego warto rozpoczynać naukę języka obcego w okresie wczesnoszkolnym? / Ewa Wieszczeczyńska // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 6-11

32. Dość tresury! : uczymy języka w przedszkolu i szkole podstawowej, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Joanna Marchewka // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 3, s. 119-122

33. Dzieci lubią uczyć się języka obcego / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. - 2007, nr 8, s. 37-44

34. 10 [Dziesięć] dobrych rad metodycznych dla nauczycieli uczących języka obcego w klasach I-III / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 26-28

35. E-learning i multimedia we wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego? / Anna Wieczorek // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 1, s. 21-24

36. Elementy wiedzy socjokulturowej w nauczaniu języka niemieckiego na etapie wczesnoszkolnym / Sabina Czajkowska-Prokop, Mirosława Nikodemska // Roczniki Naukowe / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu. - [Nr] 12 (2007), s. 131-136

37. English box - angielski w klasach pierwszych / Magdalena Appel // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 4, s. 95-96

38. English for Kids - wykorzystanie elementów sugestopedii w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Irena Kostenbauer // Życie Szkoły. - 2001, nr 7, s. 434-438

39. Es weihnachtet sehr... - adwent i Boże Narodzenie na lekcjach języka niemieckiego w młodszych klasach szkoły podstawowej / Ewa Andrzejewska // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 114-120

40. Fenomeny obserwowane podczas nabywania drugiego języka a realizacja kształcenia językowego w przedszkolu / Magdalena Kania // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 1, s. 14-18

41. Frustracja czy satysfakcja? : refleksje młodych nauczycieli na temat nauczania języków obcych dzieci / Grażyna Kiliańska-Przybyło // Poliglota. - 2009, nr 2, s. 60-68

42. Gestern habe ich einen Liebesfilm gesehen... : scenariusz zajęć edukacyjnych z j. niemieckiego w klasie II / Małgorzata Nowak - Daniel // Modelowe Nauczanie. - 2002, nr 1, s. 73-74

43. Gimnastyka językowa : możliwości i korzyści z zajęć ruchowych w nauczaniu języków obcych / Julia Różewska // Kultura Fizyczna. - 2007, nr 7-8, s. 23-25

44. Green grass / Katarzyna Janiszewska- Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 4, s. 26
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli, wzbogacające wiedzę na temat przyrody

45. Gry i zabawy z wykorzystaniem zwrotów i wyrażeń w języku angielskim / Elżbieta Jaworska-Sęk // Życie Szkoły. - 2008, nr 5, s. 22-23

46. House / Katarzyna- Janiszewska- Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 4, s. 28
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli

47. Indywidulizacja procesu nauczania a akwizycja drugiego języka u najmłodszych / Agata Hofman. - Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 4, s. 45-49

48. Inscenizacja jako inspiracja dla twórczej aktywności dzieci i nauczyciela / Agnieszka Szplit, Agnieszka Ziomkowska
* Wykorzystywanie inscenizacji na lekcjach języka angielskiego w klasach I- III

49. INSETT, YOUNG LEARNERS, DELFORT - programy z Europejskim Znakiem Jakości / Maria Gorzelak // Języki Obce w Szkole. - 2002, nr 5, s. 34-38

50. Integracja języka angielskiego z innymi przedmiotami w klasach I-III / Anna Kmieć // Życie Szkoły. - 2006, nr 7, s. 44-47

51. Integracja przedmiotowo-językowa w edukacji przedszkolnej. Projekt "ZOO" / Ewa Karkowska // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 152-157

52. Jak aktywizuję uczniów do nauki języka angielskiego - propozycja oceniania dla klas I-III / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 2, s. 86-88

53. Jak kształtować ucznia autonomicznego na lekcjach języków obcych w klasach 1-3 szkoły podstawowej, czyli pięć kroków do samodzielności w uczeniu się języka / Dorota Sikora-Banasik // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 6, s. 175-179

54. Jak mieszkają litery albo o modelowaniu relacji między głoską a literą we wczesnym nauczaniu języka niemieckiego jako obcego / Dusza Sebastian // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 1, s. 36-43

55. Jak oceniać znajomość języka niemieckiego w przedszkolach i klasach zerowych? / Joanna Środkowska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 141-144

56. Jak oceniam moich uczniów z klas I-III szkoły podstawowej / Joanna Wiśniewska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 2, s. 61-68

57. Jak poznajemy język niemiecki? / Małgorzata Frontczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 6, s. 57-58

58. Jak uczyć dzieci języków obcych / Dorota Sikora-Banasik // Życie Szkoły. - 2008, nr 5, s. 5-8

59. Jak uczyć (i jak nie uczyć) języka angielskiego w przedszkolu / Hanna Wysocka ; rozm. przepr. Dominika Stefanowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 8, s. 12-16

60. Jak zachęcać uczniów z klas młodszych do nauki języka angielskiego / Ewa Niemyjska, Bożena Gorbacz // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 2, s. 83-86

61. Jak zorganizowałam międzyszkolny konkurs języka angielskiego dla klas trzecich szkoły podstawowej / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 5, s. 156-158

62. Język angielski w kształceniu zintegrowanym / Ewa Sikora // Nowy Biuletyn Szkolny. - 2000, nr 10, s. 43-44

63. Język angielski w przedszkolu / Ewa Borkowska // Bliżej Przedszkola. - 2010, nr 3, s. 60-61

64. Język angielski w przedszkolu - specyfika pracy / Joanna Sokołowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2008, nr 3, s, 26-32

65. Język niemiecki w kształceniu zintegrowanym / Janina Mysiak // Nowe w Szkole. - 2003, nr 6, s. 12, 13, 14, 15

66. Język niemiecki w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej / Joanna Bytner // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 109-115

67. Język niemiecki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Rachwalska-Mitas // Edukacja Humanistyczna. - 2002, nr 1-2, s. 202-208

68. Język niemiecki zabawą w przedszkolu / Renata Mueller-Trinczek // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 4, s. 83-84

69. Języki obce w kształceniu zintegrowanym / Małgorzata Pamuła // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 15-18

70. Klik uczy angielskiego - multimedialne zabawy językowe dla dzieci w wieku 4-8 lat / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 3, s. 182-185

71. "Kolorowy świat mycia zębów po angielsku" / Lidia Groma // Lider. - 2007, nr 5, s. 13

72. Koncepcje nauczania języka obcego w okresie wczesnoszkolnym - krótka charakterystyka / Ewa Wieszczeczyńska // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 41-45

73. Konkurs języka niemieckiego dla klas I-III szkół podstawowych / Małgorzata Kilian // Modelowe Nauczanie. - 2004, nr 7, s. 150-154

74. Kontekstualizacja treści piosenki w grach i zabawach językowych na przykładzie języka francuskiego / Tatiana Konderak // Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. - T. 31, nr 1 (2014), s. 149-154

75. Krzyżówki na lekcjach języka niemieckiego w klasie I i II szkoły podstawowej / Mirosława Wilczyńska // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 140-144

76. Lekcja języka angielskiego w przedszkolu / Krystyna Kucaj . - Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 3, s. 124-130

77. Let's play together - pobawmy się razem ! : scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci z klas I-III / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. - 2015, nr 7, s. 42-43

78. Little Red Riding Hood / Katarzyna Ciechanowicz-Gajewska, Agnieszka Wawrzyk //Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 143-145
* Scenariusz przedstawienia dla kl. III szkoły podstawowej

79. Little Red Riding Hood / Teresa Kozłowska // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 3, s. 130-132
* Scenariusz baśni "Czerwony Kapturek" do wykorzystania na lekcji angielskiego

80. Magiczna kultura krajów anglojęzycznych / Agnieszka Tańczak // Modelowe Nauczanie. - 2011, nr 3-4, s. 104-110

81. Mambo and his friends / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 1, s. 147-148

82. Mapa pogody : scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klas II-III / Małgorzata Pilecka // Życie Szkoły. - 2014, nr 7, s. 24-25

83. Metody nauczania języka obcego / Izabela Kabzińska // Życie Szkoły. - 2009, nr 1, s. 43-49

84. "Mon ordinateur" - propozycja lekcji dla klas 3-4 szkoły podstawowej / Teresa Pogwizd // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 3, s. 84-86

85. Mother's day / Katarzyna Janiszewska- Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 4, s. 29
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli nawiązujący do Dnia Matki

86. Mountains / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 5, s. 28
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli wzbogacający wiedzę na temat gór

87. Mój pomysł na lekcje języka angielskiego / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. - 2008, nr 5, s. 11-20

88. Nauczanie i uczenie się języków obcych / Mieczysława Materniak // Życie Szkoły. - 2007, nr 8, s. 12-18

89. Nauczanie języka obcego przez sztukę? / Jolanta Sochaczewska-Kuleta // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 74-76

90. Nauka języka angielskiego a rozwój kompetencji fonologicznej polskich dzieci w wieku przedszkolnym / Paulina Petrus, Marta Bogdanowicz // Psychologia Rozwojowa. - T. 10, nr 3 (2005), s. 111-121

91. Nauka języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Krystyna Dąbek // Modelowe Nauczanie. - 2006, nr 3, s. 25-39

92. O komputerowym wspomaganiu nauczania kształcenia zintegrowanego i języka angielskiego / Ewa Sikora // Modelowe Nauczanie. - 2005, nr 9, s. 84-88

93. O motywacji we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych słowami dzieci / Anna Jaroszewska // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 1, s. 51-55

94. O nauce języka angielskiego / Katarzyna Miłek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 9, s. 66-67

95. Obcy w przedszkolu / Paulina Krachało // Bliżej Przedszkola. - 2009, nr 5, s. 34-35

96. Ocena nabytych umiejętności u dzieci w wieku 2-6 lat podczas zajęć języka francuskiego / Aneta Porczyk // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 139-141

97. Ocenianie kształtujące w nauczaniu dzieci w klasach I-III / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 60-65

98. Octopus / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 5, s. 27
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli wzbogacający wiedzę na temat zwierząt morskich

99. Pięciolatki : przyszli poligloci / Iwona Rybak // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 6, s. 10-12
* O nauczaniu języka obcego w przedszkolu

100. Piosenki na lekcji języka niemieckiego z dziećmi / Ewa Szmidt // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 87-92

101. Po pierwsze : nie nudzić (się), czyli young learners hits / Ewa Przeździecka // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 19-22

102. Podążając za dzieckiem / Aleksandra Raźniak // Życie Szkoły. - 2008, nr 2, s. 18-21

* Nauczanie języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym

103. Pozytywny wpływ nauki języka obcego na rozwój dziecka / Magdalena Jałowiec-Sawicka // Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 3, s. 15-19

104. Prezentacja umiejętności językowych uczniów kształcenia zintegrowanego - przedstawienia na Boże Narodzenie i karnawał / Marzena Maicher // Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 5, s. 161-162

105. Program eTwinning w przedszkolu / Iwona Pietrucha // Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 10, s. 55-56

106. Przedstawienie teatralne jako przykład realizacji zajęć koła języka angielskiego / Jeremi Zamajski // Języki Obce w Szkole. - 2004, nr 6, s. 272-273

107. Przydatność bajek na lekcjach niemieckiego / Leszek Wróbel // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 106-113

108. Przygotowanie do nauczania w klasach dwujęzycznych - język obcy w wieku wczesnoszkolnym / Magdalena Michalak // Języki Obce w Szkole. - 2002, nr 6, s. 46-55

109. Przykłady konspektów lekcji języka niemieckiego w klasie I / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 92-97

110. Przykłady zadań kontrolnych z języka niemieckiego w klasie I / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 145-149

111. Refleksje o nauczaniu języka obcego nowożytnego w klasach początkowych / Beata Oelszlaeger // Kwartalnik Edukacyjny. - 2011, nr 1, s. 48-69
* Język francuski - nauczanie początkowe

112. Rock n'roll des gallinacés, czyli scenariusz z języka francuskiego dla przedszkolaków / Tatiana Konderak // Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. - T. 31, nr 1 (2014), s. 155-160

113. Rola gier i zabaw w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III / Dorota Szlendak // Wszystko dla Szkoły. - 2003, nr 12, s. 1-2

114. Rola maskotki w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III / Wiesława Cieśla // Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 4, s. 2-4

* Konspekt lekcji: Colours, classroom objects (Kolory, przedmioty w klasie)

115. Rola rymowanek w rozwoju działalności twórczej / Izabela Witkowska // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 4, s. 115-118

116. Rozwijanie sprawności receptywnych w przedszkolnym nauczaniu języka obcego / Aleksandra Jaworowska // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 4, s. 59-62

117. Rübchen dla początkujących / Anna Wojciechowicz-Susfał // Języki Obce w Szkole. - 2009/2010, nr 6, s. 171-173

118. Sandcastle / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 5, s. 26
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli

119. Santa Claus Day, czyli mikołajki po angielsku / Izabela Lewis // Życie Szkoły. - 2008, nr 10, s. 16-22

120. Save the Animals / Marta Petryszak // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 1, s. 143-145

121. Scenariusz inscenizacji polsko-angielskiej dla uczniów klasy pierwszej z okazji Dnia Matki / Mariola Gizelska // Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 4, s. 9-10

122. Scenariusz warsztatów dla rodziców uczniów klas I "Jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego?" / Sylwia Krause // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 3, s. 112-115

123. Scenariusze zajęć z języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 72-77
* Tematy: 1. Walking through the jungle; 2. My toys

124. Shell animals / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 5, s. 29
* Scenariusz zajęć z języka z angielskiego dla przedszkoli wzbogacający wiedzę na temat zwierząt morskich

125. Spotkanie z cudzoziemcem : "Europejskie portfolio jezykowe dla klas O-III" / Hanna Rogowska-Olejniczak, Małgorzta Gonkowska // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 4, s. 81-82

126. Stocking full of ideas, czyli pomysły na lekcje świąteczne / Iwona Gołąb // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 5, s. 123-126

127. Swing with feelings! : metoda Leo English / Anna Lesińska-Gazicka // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 10, s. 52-53

128. 6-letnie [Sześcioletnie] doświadczenia w przygotowaniu programu nauczania języka niemieckiego na etapie zintegrowanej dwujęzycznej edukacji wczesnoszkolnej / Anna Mysiakowska // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 1, s. 5-9

129. Świat jest wielki, a dzieci małe... : kilka słów o wczesnoszkolnym uczeniu języka niemieckiego / Katarzyna Czubała // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 5, s. 110-115

130. Świat magii na lekcjach języka angielskiego / Agnieszka Tańczuk // Życie Szkoły. - 2009, nr 1, s. 22-32

131. Święta, święta, święta - ćwiczenia o tematyce świątecznej / Mariola Oleszkiewicz, Monika Turczyn // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 115-123

132. Tandemowe nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym : zajęcia kandydatek na studia pedagogiczno-filologiczne / Marek Krawiec // Poliglota. - 2008, nr 1, s. 55-65

133. Teksty narracyjne w przedszkolnym nauczaniu języka obcego : doświadczenia / Katarzyna Sowa // Poliglota. - 2010, nr 2, s. 15-19

134. Teksty w nauczaniu dzieci języka niemieckiego - parametry i kryteria oceny / Piotr Iwan // Poliglota. - 2005, nr 1, s. 76-85

135. Teoria i praktyka nauczania języków obcych w przedszkolu / Jan Iluk // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 4, s. 48-59

136. Teoria Jeana Piageta a indywidualizacja procesu nauczania dzieci w wieku przedszkolnym : na przykładzie języka angielskiego jako języka drugiego / Agata Hofman. - Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 3, s. 46-52

137. This is my... : języki obce w klasach I-III / Dorota Sikora-Banasik // Życie Szkoły. - 2005, nr 3, s. 17-19

138. Two orange lions / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 4, s. 27
* Scenariusz zajęć z języka z angielskiego dla przedszkoli, wzbogacający wiedzę na temat zwierząt dzikich i domowych

139. Uczyć się wszystkimi zmysłami i kochać / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 23-25

140. Uczyć "śpiewająco" / Patrycja Dobranowska // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 3, s. 115-119

141. Uczymy języka w przedszkolu i w szkole podstawowej, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Małgorzata Tomczyk-Jadach // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 1, s. 102-106

142. Uczymy się nazw zwierząt / Magdalena Appel // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 110-111

143. Użycie elementów CLIL we wczesnoszkolnym nauczaniu języka obcego / Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic . - Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 6, s. 71-78

144. Walentynki w klasach I-III / Katarzyna Wizgacz // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 1, s. 98-100

145. Wczesna edukacja językowa / Dorota Dębkowska // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 2, s. 82-84

146. Wczesna edukacja językowa / Krystyna Kamińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2008, nr 3, s. 5-9

147. Wczesna nauka języka obcego na przykładzie języka niemieckiego / Teresa Gruszczyk // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 179-182

148. We want to play and run, we want to have fun! scenariusz zajęć z języka angielskiego z elementami wychowania fizycznego dla klas I-II / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. - 2015, nr 8, s. 40-42

149. Web 2.0 we wczesnej nauce języka obcego / Izabela Jaros // Nauczanie Początkowe. - 2013/2014, nr 3, s. 100-105

150. Wierszyki na zajęciach z języka rosyjskiego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym / Olga Makarowska. - Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 132-135

151. Winnie the Witch / Marta Petryszak // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 4, s. 147-150

152. Wir basteln Adventskalender / Aleksandra Glazer // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 5, s. 66-69

153. Wpływ pacynki jako asystenta nauczyciela w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Anna Raulinajtys // Poliglota. - 2008, nr 2, s. 111-125

154. Wspierające rozwój ucznia - kontrola i ocenianie we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Dorota Sikora-Banasik // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 56-59

155. Wspominamy dziś wakacje i czekamy, az znów zakwitną akacje / Monika Majewska [et al.] // Bliżej Prezdszkola. - 2015, nr 6, s. 35-40
* Propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na wrzesień

156. Wykorzystanie metody zadaniowej w nauczaniu języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. - 2013/2014, nr 4, s. 90-99
* Zawiera scenariusze lekcji

157. Z piosenką łatwiej i weselej / Bożena Skarbek-Cielecka // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 81-83

158. Zabawa językiem angielskim / Katarzyna Janiszewska-Gold // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 8, s. 50-51

159. Zabawa językiem angielskim / Katarzyna Janiszewska-Gold // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 7, s. 56-57

160. Zabawy z językiem angielskim / Barbara Czekańska, Izabela Lipińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 6, s. 44-47

161. Zabawy z językiem angielskim : kolory / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 54-55

162. Zabawy z językiem angielskim : rodzina / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 5, s. 62-63

163. Zabawy z językiem angielskim : środki transportu / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 6, s. 54-55

164. Zabawy z językiem angielskim : ubrania i części ciała / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 2, s. 56-57

165. Zabawy z językiem angielskim : zabawki / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 3, s. 56

166. Zabawy z językiem angielskim : zwierzęta / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 4, s. 56-57

167. Zajęcia środowiskowo-polonistyczno-językowe / Regina Wożniak // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 2, s. 51-55

* Zawiera konspekt lekcji "Pogoda późną jesienią"

168. Zanim powstanie podstawa programowa nauczania języka obcego w kształceniu zintegrowanym / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 4, s. 59-62

169. Zbiór wierszy i piosenek do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego w klasach młodszych / Barbara Mleczko // Języki Obce w Szkole. - 2000, nr 6, s. 121-126

170. Znaczenie metody Helen Doron w stymulacji wczesnego rozwoju dziecka / Ewa Blada // Lider. - 2005, nr 1, s. 16-17

171. YOU CAN WIN - Turniej wiedzy z języka angielskiego dla klasy I szkoły podstawowej / Mariola Jarczyk-Biernacka, Elżbieta Dryja // Języki Obce w Szkole. - 2003, nr 3, s. 128-133

172. Young Masters of English : I Międzynarodowy Konkurs Języka Angielskiego klas III / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s. 150-152

 

Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji i Bibliografii
PBW w Opolu

Aktualizacja: październik 2015 r.

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5750184