Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci
Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym / Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk. - Warszawa :Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 226 s.Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzania efektów działań podjętych.
Publikacja dostarcza wiedzę na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w otoczeniu społecznym. Jedną z nich jest umiejętność współpracy, która wymaga skutecznej komunikacji, orientacji na działanie, udzielania i przyjmowania pomocy, empatycznego reagowania na emocje innego dziecka, konstruktywnego zachowania się w sytuacjach konfliktowych. Autorki przedstawiają narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci oraz omawiają model diagnozy umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela, oparty na socjometrii, obserwacji i wywiadzie.
GALERIA
Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze
28 września br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.