Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

(Zestwienie bibliograficzne w wyborze)

Matematyka jest drzwiami i kluczem do nauki. Roger Bacon

Edukacja matematyczna w przedszkolu to poznawanie stosunkow jakościowych i ilościowych oraz kształcenie pojęć matematycznych. Zasadniczm celem edukacji wczesnoszkolnej jest rozwijanie aktywnej postawy intelektualnej wobec sytuacji problemowych. Konstruktywistyczne podstawy edukacji matematycznej prowadzą do zmian w myśleniu o edukacji matematycznej i ujmowania w kategoriach procesu, konstruowania matematycznych pojęć wyrastających z indywidualnego badania problemów, formułowania zadań o charakterze otwartym, prowadzacych do wyzwalania aktywności uczniów.

Niniejsza bibliografia zawiera wybór najnowszych publikacji – książek i artykułów z czasopism dotyczących teorii, a przede wszystkim praktyki kształcenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Adresowana jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego i eduakcji wczesnoszkolnej.

Wydawnictwa zwarte znajdujące się w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu i filiach zostały zaopatrzone sygnaturą. 

Wydawnictwa zwarte :

1. Aktywne metody w kształceniu matematycznym / Zdzisław Kierstein. - Opole :"Nowik", 2004. - 64 s. : rys., wykr. ; 21 cm.

Sygn. M 061803 (Kędzierzyn-Koźle), C 051899 (Kluczbork), M 189065 (Opole)

2. (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska. - Wyd. 2. - Kraków :"Impuls",2015. - 492 s. : il. ; 21 cm.

Sygn. M 213989-213990 (Opole)

3. Bydgoski bąbel matematyczny : o wprowadzeniu zmian w nauczaniu matematyki w klasach I-III /[aut. Wiesława Binkowska-Wójcik i in.]. - Warszawa :Instytut Badań Edukacyjnych, cop. 2014. - 283 s. : il. kolor. ; 24 cm.

Sygn. M 213380 (Opole)

4. Dziecko w szkolnej rzeczywistości : założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej /pod red. Haliny Sowińskiej. - Wyd. 2. - Poznań :Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2013. - 593, [1] s. : il. ; 24 cm.

Sygn. C 210878, M 210896, M 212239 (Opole)

5. Edukacja geometryczna dzieci / Barbara Bilewicz-Kuźnia. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014. - 260 s. : il. kolor. ; 24 cm.

Sygn. M 212587-9 (Opole)

6. Edukacja matematyczna w klasie I : książka dla nauczycieli i rodziców : cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz opisy zajęć z dziećmi : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut.: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. - Kraków : CEBP 24.12,2014. - 238, [1] s. : il. kolor. ; 25 cm

Sygn. M 063522, M 063628, M 063682 (Kędzierzyn-Koźle), M 213268-70 (Opole)

7. Edukacja matematyczna w przedszkolu / Leonarda Rożek. - Szczecin : Szczecińska Szkoła Wyższa Collegium Balticum, 2011. - 59 s. ; 21 cm

8. Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształenia. T. 1 / Sabina Guz. - Wyd. 2 popr i uzup. - Lublin :Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłdowskiej, 2015.- 385 s. : il. kolor. ; 24 cm.

Sygn. M 214027/ I, M 214029/ I (Opole)

9. Edukacja w systemie Marii Montessori : wybrane obszary kształenia. T. 2 / Sabina Guz.- Wyd. 2 popr i uzup. - Lublin :Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłdowskiej, 2015. - 205 s. : il. kolor. ; 24 cm.

Sygn. M 214027/II, M 214029 / II (Opole)

10. Edukacja wczesnoszkolna : teoria i praktyka : księga jubileuszowa dedykowana Profesor Gabrieli Kapicy / pod red. Ewy Smak, Tatiany Kłosińskiej i Iwony Konopnickiej. - Opole :Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2013. - 400 s. ; 24 cm.

Sygn. M 210334 (Opole)

11. Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym / red. Krystyna Kusiak, Ilona Nowakowska-Buryła, Renata Stawinoga. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009 - .466 s. : il. ; 24 cm.

Sygn. M 052646 (Kluczbork), C 203552 (Opole)

12. Gry i zabawy matematyczne w przedszkolu / Krystyna Wojciechowska. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2008. - 72 s. : il. ; 21 cm.

Sygn. M 061216 (Kędzierzyn-Koźle)

13. Klubik Małego Matematyka : rozwijanie aktywności matematycznych uczniów I etapu edukacyjnego / Bożena Rożek, Elżbieta Urbańska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. - 64 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.

Sygn. M 062547-9 (Kędzierzyn-Koźle), M 053236-8 (Kluczbork), M 066738-40 (Nysa), M 207795-7, M 210115 (Opole)

14. Komputerowe wspomaganie procesu zintegrowanej edukacji matematycznej uczniów klas pierwszych w zakresie arytmetyki / Renata Raszka. - Toruń :Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. - 211 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.

Sygn. M 050611 (Brzeg)

15. Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym : rola edukacji matematycznej / Helena Siwek. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004. - 293, [1] s. : il. ; 21 cm

Sygn. C 192305, M 194845 (Opole)

16. Kształcenie matematyczne w systemie zintegrowanym : w klasach I - III / Gustaw Treliński . - Kielce :Wszechnica Świętokrzyska, 2004. - 108 s. ; 21 cm.

Sygn C 188890 (Opole)

17. Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych / Joanna Kandzia. - Kraków : "Impuls", 2011. - 174 s. :il. ; 24 cm.

Sygn. M 212205-6 (Opole)

18. Ku integralności edukacji wczesnoszkolnej / red. Ewa Smak, Stanisława Włoch. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2011. - 250 : il. ; 24 cm.

Sygn. M 212799 (Opole)

19. Łamigłówki nie tylko matematyczne : wiosna : [do samodzielnej pracy dziecka kl.I-III] /Gabriela Gawenda. - Opole :"Nowik", 2004.- 32 s.,[4] s.tabl. : rys. ; 24 cm.

Sygn. M 186885 (Opole)

20. Łamigłówki nie tylko matematyczne : jesień : [do samodzielnej pracy dziecka kl.I-III] /Gabriela Gawenda. - Opole :"Nowik", 2004. - 32 s. : il., rys. ; 24 cm.

Sygn. M 188294 (Opole)

21. Matematyczna edukacja wczesnoszkolna :teoria i praktyka / Zbigniew Semadeni, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Gustaw Treliński, Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska. - Kielce :Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP , 2015. - 286 s. : il. ; 24 cm.

22. Matematyka dla dzieci : pomoc dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej : z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek. - Opole :Wydawnictwo Nowik, 2015. - 71 s. : il. ; 24 cm.

Sygn. M 213239 (Opole)

23. Matematyka :"160 pomysłów na zajęcia zintegrowane w klasach I-III" /Jadwiga Stasica. - Wyd. 3. - Kraków :"Impuls", 2008. - 185, [2] s. : il. ; 21 cm.

Sygn. M 061643 (Kędzierzyn-Koźle), M 207878 (Opole)

24. Matematyka od przedszkola : metody i zasady wprowadzania pojęć matematycznych : przygotowanie do rozumienia liczb i posługiwania się nimi / Małgorzata Skura & Michał Lisicki. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015. - 136 s. : il. ; 24 cm.

Syg. M 063802 (Kędzierzyn-Koźle), M 053755 (Kluczbork), M 067793 (Nysa), M 213746 (Opole)

25. Na progu : ile w dziecku ucznia, a w nauczycielu mistrza? : o co chodzi w pierwszej klasie? /Małgorzata Skura, Michał Lisicki. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 87, [1] s. ; 24 cm.

Sygn. M 063492 (Kędzierzyn-Koźle), M 053510 (Kluczbork), M 067404 (Nysa), M 212559 (Opole)

26. Nowe wyzwania i perspektywy dla wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej / red. nauk. Barbara Surma. - Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM , 2012. - 362 s. : il. ; 23 cm.

Sygn. M 212805 (Opole)

27. Oblicza gotowości szkolnej / redakcja naukowa : Krystyna Kusiak, Beata Bednarczuk.- Gdańsk :Harmonia Universalis, cop. 2015. - 238 s. : il. ; 24 cm.

Sygn. M 214069-71 (Opole)

28. Pozwólmy dzieciom grać : o wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej / Renata Korolczuk, Małgorzata Zambrowska. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 64 s. : il. kolor. ; 24 cm.

Sygn. M 213386 (Opole)

29. Raport z ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów OBUTm 2014 /[aut. Marcin Karpiński i in.]. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych,cop. 2014. - 40, [8] s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.

Sygn. M 213390 (Opole)

30. Razem z dzieckiem / Marzena Kędra, Monika Zatorska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 103 s. ; 24 cm

Sygn. M 063485 (Kędzierzyn-Koźle), M 053485 (Kluczbork), M 067407 (Nysa), M 212564 (Opole)

31. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. - 112 s. : il. ; 24 cm.

Sygn. M 062386-90 (Kędzierzyn-Koźle), M 053008-17 (Kluczbork), C 066723, M 066724-7, M 066762-6 (Nysa), C 207444, M 207530-32, M 210144-9 (Opole)

32. Wczesnoszkolna edukacja matematyczna : ograniczenia i ich przełamywanie / pod red. Aliny Kalinowskiej. - Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2013. - 239 s. : il. ; 24 cm

33. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. - Warszawa :"Edukacja Polska,"cop. 2009. - 478 s. : il. ; 24 cm.

Sygn. M 202353, M 211714-5, M 212241-2 (Opole)

34. Współczesna przestrzeń edukacyjna : geneza, przemiany, nowe znaczenia T. 2 / pod red. nauk. Ewy Musiał i Małgorzaty Bednarskiej. - Kraków :"Impuls", 2013. - 496 s. ; 24 cm.

Sygn. C 054071/II (Brzeg), M 211760/II, M 211762/II (Opole)

35. Wybrane obszary edukacji matematycznej dzieci : poradnik dla nauczycieli klas I-III /Agnieszka Nowak-Łojewska, (oprac. graficzne zadań Joanna Łojewska).- Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2015?]. - 53 s. : il. ; 24 cm.

Sygn. M 213777 (Opole), M 063773 (Kędzierzyn-Koźle), M 053740 (Kluczbork), M 067792 (Nysa)

36. Wychowanie zdrowotne w edukacji matematycznej : dla klas 1-3 szkoły podstawowej /Cezary Stypułkowski, Renata Flis. - Kraków :"Impuls", 2003. - 187,[1] s. : rys., wykr. ; 30 cm.

Sygn. C 185666 (Opole)

37. Zabawy matematyczne : propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym / Dorota Niewola. - Kraków :"Impuls", 2012.- 92 s. : il., rys. ;18 cm.

Sygn. M 207770-1 (Opole)

Artykuły z czasopism :

38. Badania edukacyjne uczniów po klasie III szkoły podstawowej opracowane na podstawie raportu OBUT 2012 / Bogumiła Ogrodowczyk // Meritum. - 2013, nr 2, s. 8-11

39. Badania nad matematyczną aktywnością twórczą uczniów w pierwszym etapie kształcenia ogólnego / Anna Tyl // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. - T. 2 (2004), s. 55-63

40.Czarodziejskie figury, koła i kółka / Beata Kaźmierska // Bliżej Przedszkola. - 2008, nr 5, s. 63-64

41. Dni tygodnia / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 4, s. 28-30

42. Dylematy merytoryczne wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Zenon Krzemianowski // Nowa Szkoła. - 2014, nr 2, s. 22-28

43.Dzieci rozwiązują zadania testowe // Krystyna Dąbek, Dorota Dratwa-Postrożna // Życie Szkoły. - 2008, nr 7, s. 19-23

44. Dziecięca matematyka dwadzieścia lat później, czyli o tym, jak jeszcze wspomagać rozwój umysłowy dzieci / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 2, s. 27-31

45. Dziecięce budowanie obrazu pojęciowego liczby / Jolanta Nowak // Wychowanie na co Dzień. - 2011, nr 1-2, s. 28-31

46. Dziecięce liczenie / Alicja Brzezińska // Bliżej Przedszkola. - 2009, nr 12, s. 50-51

47. Edukacja matematyczna dzieci /Beata Gut // Bliżej Przedszkola. - 2009, nr 12, s. 46-47

48. Edukacja matematyczna dzieci przedszkolnych wspomagana komputerem / Krystyna Żuchelkowska // Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. - Nr 4 (2009), s. 247-254

49. Edukacja matematyczna jako przestrzeń zmian /Jolanta Nowak // Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 1, s. 60-73

50. Edukacja matematyczna na I etapie kształcenia - szansa wykorzystana czy stracona?. Cz.2 / Mirosław Dąbrowski // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2011, nr 1, s. 225-259

51. Edukacja matematyczna - pomóżmy dziecku zrozumieć /Witold Szwajkowski // Życie Szkoły. - 2012, nr 1, s. 4-7

52. Edukacja matematyczna przedszkolaków / Krystyna Kamińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2012, nr 1, s. 5-15

53. Edukacja matematyczna w wybranych programach wychowania przedszkolnego / Magdalena 54. Milczewska // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2014, nr 1, s. 108-115

54. Edukacja matematyczna : w zaklętym kręgu /Witold Szwajkowski // Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s. 10-12

55. Edukacja matematyczna w zakresie obliczeń pieniężnych:zgodnie z obszarem 7. podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak // Życie Szkoły. - 2015, nr 9, s. 33-34

56. Elementy geometrii w nauczaniu początkowym / Gustaw Treliński // Życie Szkoły. - 2011, nr 5, s. 22-32

57. Geometria w edukacji dzieci / Barbara Bilewicz-Kuźnia // Życie Szkoły. - 2011, nr 5, s. 12-19

58. Geometryczne inspiracje : propozycje zabaw matematycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 7, s. 58-61

59. Interaktywny Teatrzyk Matematyczny / Kazimierz Skrzyński // NiM + TI. – 2010, nr 73, s. 5-9

60. Jak to zmierzyć? /Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 10, s. 6-10

61. Jakie będą podręczniki dla najmłodszych? /Zbigniew Semadeni ; rozm. przepr. Piotr SkuraRozmowa ze Zbigniewem Semadenim, emerytowanym profesorem Uniwersytetu Warszawskiego, autorem podręczników matematyki do klas I-III szkoły podstawowej wydawanych w latach 1990-2001 // Głos Nauczycielski. - 2014, nr 9, s. 6-7

62. Karnawał figur geometrycznych : edukacja matematyczna / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 2, s. 8-10

63. Komunikacja na zajęciach z edukacji matematycznej / Beata Bugajska-Jaszczoł, Monika Czajkowska // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2013, nr 4, s. 39-50

64 .Kształtowanie orientacji przestrzennej oraz odwzorowywanie liczebności za pomocą "liczb w kolorach" pt. "W sadzie" : scenariusz zajęcia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego z zakresu edukacji matematycznej / Joanna Mochnacz // Modelowe Nauczanie. - 2012, nr 1-2, s. 5-6

65. Magia kulistego świata. Zabawy z geometrią przestrzenną /Anna B. Pietruszka // Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 5, s. 26-28

66. Matematyczna opowieść - mniej, więcej, tyle samo : scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich / Dorota Koziara // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 7-8, s. 94-95

67. Matematyczna socjalizacja poznawcza a kulturowe funkcjonowanie jednostki /Alina Kalinowska // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2015, nr 3, s. 53-73

68. Matematyczna wyprawa po zdrowie : scenariusz konkursu dla sześciolatków / Iwona Węgleńska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 7-8, s. 96-97

69. Matematyczno-fizyczne sztuczki magiczne /Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 9, s. 43-48

70. Matematyka dla ucznia przyszłości / Katarzyna Ziomek, Magdalena Skórkowska // Edukacja i Dialog. - 2015, nr 9/10, s. 60-64

71. Matematyka i ruch / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. - 2009, nr 11, s. 34-37

72. Matematyka inaczej : zajęcia lekcyjne w nauczaniu wczesnoszkolnym / Hanna Kozłowska // Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 9 , s. 7

73. Matematyka jest w nas / Karolina Turek // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 1, s. 23-25

74. Matematyka w edukacji początkowej jako fundament całej matematyki szkolnej / Zbigniew Semadeni // Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 1, s. 7-43

75. Matematyka w zabawie ukryta / Renata Musielak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 3, s. 38-39

76. Metoda Georga Polya, czyli jak zachęcić uczniów do rozwiązywania zadań tekstowych /Agata Cygan // Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 1, s. 59-69

77. Metoda G. Polya w rozwijaniu zdolności matematycznych // Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. - 2009, nr 4, s. 24-31

78. Metoda G. Polya w rozwijaniu zdolności matematycznych uczniów klas młodszych : (jej wpływ na kształtowanie umiejętności pełnego zrozumienia zadań tekstowych) /Krystyna Dąbek // Modelowe Nauczanie. - 2005, nr 9, s. 40-47

79. Miejsce i kierunki w przestrzeni : edukacja matematyczna / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 1, s. 6-8

80. Nauczyciele klas I-III o edukacyjnych programach komputerowych stosowanych w realizacji treści matematycznych / Barbara Dudel // Edukacja. - 2011, nr 3, s. 57-65

81. Nietypowe zadania rozwijające myślenie matematyczne / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska // Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 1, s. 44-58

82. O edukacji matematycznej /William P. Thurston ; tł. [z ang.] Stefan Turnau // Matematyka. - 2013, nr 1, s. 5-14

83. O matematycznie uzdolnionych starszych przedszkolakach : cechy umysłów tych dzieci, ile ich jest w przedszkolach i co się z nim dzieje w szkole. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 11, s. 8-12

84. O matematycznych uzdolnieniach starszych przedszkolakach / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 1, s. 10-13

85. O złej jakości edukacji matematycznej dzieci i błędach merytorycznych w pierwszym dziecięcym podręczniku "Nasz elementarz" : jakie działania trzeba podjąć, aby to zmienić na lepsze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Ruch Pedagogiczny. - 2015, nr 1, s. 97-110

86. Obliczanie na farmie / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 5, s. 36-38

87. Od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 4, s. 16-19

88. Od kierowania do emancypacji na zajęciach matematycznych w klasie trzeciej - badanie w działaniu / Barbara Dudel // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2013, nr 4, s. 86-96

89. Od zera do dziewiątki /Małgorzata Rucińska-Wrzesińska // Matematyka. - 2009, nr 5, s. 273-278

90. Ogórd warzywny u progu jesieni : proponowany temat Dnia Aktywności w kl. III /Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 7, s. 33-37

91. Pakiet edukacyjny "Gramy w piktogramy" - pomysł na wspieranie edukacji matematycznej dzieci i jego wykorzystanie w praktyce szkolnej / Mirosław Dąbrowski, Małgorzata Żytko // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2014, nr 1, s. 48-58

92. Papierowa matematyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. - 2013, nr 1, s. 44-52

93. Pląsy Słońca i gwiazd - edukacja matematyczna / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 11, s. 6-8

94. Plus - minus : materiały do realizacji podstawy programowej /Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 7, s. 8-12

95. Pomóż mi policzyć to samemu : dzieci poznają liczby w zakresie 0-10 poprzez materiały Montessori /Anna Lewandowska-Muller // Wychowanie w Przedszkolu. - 2012, nr 3, s. 12-13

96. Poznajemy figury geometryczne /Anna Buraczewska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 4, s. 36-37

97. Proponowany zestaw zadań do sprawdzania umiejętności ucznia klasy III / Krystyna Dąbek // Modelowe Nauczanie. - 2005, nr 11, s. 57-64

98. Ręce uczą matematyki / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 4, s. 43-48

99. Rola nauczyciela w kształtowaniu pojęć matematycznych /Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 2, s. 24-33

100. Siedem grzechów głównych edukacji matematycznej : czyli o tym, co utrudnia dzieciom nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych /Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska // Meritum. - 2009, nr 1, s. 4-14

101. Specyficzne problemy w uczeniu się matematyki : zestawienie bibliograficzne / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 9, s. 22-23

102. Stymulowanie twórczej aktywności dziecka / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 17-19

103. Szkolne potyczki z matematyką - czyli co o dyskalkulii każdy nauczyciel wiedzieć powinien /Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2015, nr 12, s. 18-22

104. Trzy boki i trzy kąty - to właśnie są trójkąty! : (scenariusz dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu) / Małgorzata Barańska, Ewa Jakacja // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 11, s. 39-41

105. Tworzymy i układamy rytmy! : edukacja matematyczna dziecka w przestrzeni przedszkolnej / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 9, s. 46-47

106. Tyle samo? : materiały do realizacji podstawy programowej / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 8, s. 6-10

107. Ulica Figur Geometrycznych : przygotowanie do nauki matematyki / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 9, s. 20-22

108. Umiejętności matematyczne dzieci sześcioletnich / Ewelina Kawiak // Chowanna. T.2 (2012), s. 215-224

109. W co się bawić? : wczesna edukacja matematyczna kluczem do sukcesu edukacyjnego dziecka /Lucyna Pacan // Edukacja i Dialog. - 2015, nr 9/10, s. 57-59

110. Wiosenne zabawy z liczbami / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 3, s. 20-23

111. Wspomaganie rozwoju dziecka / Krystyna Dąbek // Modelowe Nauczanie. - 2005, nr 11, s. 4-6

112. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci /Elżbieta Trojan // Nauczanie Początkowe. - 2010/2011, nr 2, s. 102-103

113. Wydobyć matematykę w zabawie / Jerzy Nowik // NiM + TI . - 2012, nr 4, s. 13-16

114. Wypracowanie koncepcji zajęć zintegrowanych na przykładzie dnia ucznia w klasie drugiej / Urszula Trelińska // Nauczanie Początkowe. - 2007/2008, nr 4, s. 69-78

115. Z matematyką za pan brat już od najmłodszych lat / Helena Adamczyk, Joanna Juszczak-Guca // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 7-8, s. 40-41

116. Zadania problemowe jako szansa nauczycielskiego rozpoznawania jakości myślenia matematycznego najmłodszych uczniów /Alina Kalinowska // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 2, s. 214-220

117. Zagadnienia praktyczne w początkowej edukacji matematycznej /Beata Bugajska-Jaszczołt // Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 3, s. 9-18

118. Zakupy : edukacja matematyczna / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 12, s. 8-10

119. Zapoznanie z klasyfikacją matematyczną na podstawie fragmentu wiersza Juliana Tuwima "Rzepka" : scenariusz zajęcia dla nauczycieli wychowania przedszkolnego z zakresu edukacji matematycznej / Joanna Mochnacz // Modelowe Nauczanie. - 2012, nr 1-2, s. 6-7

120. Zaproszenie do świata geometrii / Monika Wojteczek // Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 2, s. 44-71

121. Zimowe przygody z matematyką - propozycje zadań dla klasy III / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak // Życie Szkoły. - 2015, nr 12, s. 33-35

122. Zmiany w nauczaniu matematyki szkolnej /Zenon Krzemianowski // lNowa Szkoła. - 2010, nr 1, s. 4-8

123. Źródło błędów w edukacji matematycznej dziecka /Joanna Żądło // Nowa Szkoła. - 2009, nr 4, s. 53-58

Oprac. Elżbieta Trojan – Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5755647