Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach
Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015.
Niniejsza publikacja stanowi zachętę do stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach w szkole.
Część pierwsza zawiera poradnik tworzenia konspektów lekcji z zastosowaniem oceniania kształtujacego (OK) oraz materiały dotyczące wykorzystania TIK, które stały się elementem kształcenia pomagającym uczniom w osiąganiu celow uczenia się, a nauczycielom ułatwiajacym pracę.
W części drugiej zatytułowanej „Dobre praktyki”zamieszczono podzielone według przedmiotów ćwiczenia i zadania z TIK. Uwzględnione zostały następujące przedmioty nauczania : biologia i przyroda, chemia, edukacja artystyczna, edukacja wczesnoszkolna, fizyka, geografia, edukacja historyczna i obywatelska, język polski, języki obce, matematyka, technika i informatyka, wychowanie fizyczne. Wszystkie proponowane konspekty, ćwiczenia i zadania znalazły zastosowanie w szkole i są inspiracją do doskonalenia pracy i tworzenia autorskich konspektów.
Książka adresowana jest do nauczycieli realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego w szkole podstawowej i gimnazjum. Poradnik może być także przydatny dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, ponieważ – jak podają jego autorki we wstępie do publikacji – na kilka sposobów wspiera ona pedagogów w opracowywaniu lekcji z TIK ukierunkowanych na świadome i efektywne uczenie się uczniów.
GALERIA
Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze
28 września br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.