Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - Obraz siebie

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Obraz siebie

Obraz

Obraz

Obraz siebie : projekcja twórcza w wytworach plastycznych dzieci przewlekle chorych / Anna Stawecka. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014.

Problematyka monografii jest rozległa i odnosi się do wielu dyscyplin naukowych, począwszy od pedagogiki specjalnej i jej dziedziny szczegółowej, którą jest pedagogika lecznicza, poprzez psychologię rozwojową, osobowości i twórczości, do niezmiernie istotnej dyscypliny, jaką stanowi psychologia zdrowia, zaś tematem - podmiotem głównym tej pracy jest formowanie osobowości dziecka przewlekle chorego z uwzględnieniem kształtowania - w procesach rozwoju, wychowania i kształcenia - obrazu własnej osoby oraz samowiedzy i samooceny. W tle pojawia się również niełatwa problematyka samoświadomości.

Praca składa się z sześciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono zagadnienie osobowości i obrazu własnej osoby w świetle literatury psychologicznej. Rozdział drugi poświęcony jest rozważaniom dotyczącym choroby przewlekłej oraz przedstawia sytuację psychospołeczną dzieci przewlekle chorych. Rozdział trzeci dotyczy rozwoju obrazu własnej osoby dzieci w okresie późnego dzieciństwa. Rozdział czwarty nakreśla twórczość plastyczną dzieci w okresie ideoplastyki – zjawiska aktywności plastycznej, ekspresji i projekcji oraz cechy ich twórczości niezbędne do analizy prac. Rozdział piaty zawiera metodologiczne podstawy badań. Autorka prezentuje tu wyniki badań własnych. Interpretacja wyników dokonana została na podstawie analizy warstwy treściowej i formalnej prac plastycznych wykonanych przez badanych oraz danych uzyskanych za pośrednictwem Skali do Pomiaru Samooceny Dzieci i Młodzieży „Drabinka”. Publikacje kończą wnioski i refleksje odnoszące się do teorii i praktyki psychopedagogicznej.

Książka adresowana jest do psychologów zajmujących się rozwojem dziecka i jego twórczością. Publikacja okaże się  z pewnością użyteczna dla studentów psychologii oraz pedagogiki specjalnej i leczniczej, a nade wszystko dla rodziców i opiekunów, którzy troszczą się i wspierają dzieci z przewlekłą chorobą.

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5755642