Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach
Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach / Howard Pitler, Elizabeth R. Hubbell, Matt Kuhn ; przeł. z ang. Patrycja Szmyd. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015.
Książka powstała w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”, Priorytet III, Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt jest realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie (lider projektu) w partnerstwie z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Przygotowanie młodego pokolenia od uczenia się w określonym czasie i miejscu w świecie analogowym do uczenia się w odowolnym czasie i miejscu w globalnym świecie cyfrowym, to zadania współczesnej szkoły.
Niniejsza publikacja pokazuje, jak wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu szkolnym tak, by stało się ono bardziej efektywne. Składa się z trzech części : Tworzenie środowiska sprzyjajacego uczeniu się (1) ; Pomoc uczniom w doskonaleniu zrozumienia (2) ; Pomoc uczniom w poszerzaniu i praktycznym stosowaniu wiedzy (3).
Książka adresowana jest do nauczycieli na każdym etapie kształcenia i każdym etapie rozwoju zawodowego, zarówno tych którzy już z powodzeniem stosują nowe technologie, ale pragną wciąż doskonalić swoje umiejętności w tym zakresie, jak i pedagogów, którzy dopiero sprawdzają, jaką rolę w ich metodach dydaktycznych może odegrać TIK.
GALERIA
Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze
28 września br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.