Warning: A non-numeric value encountered in /www2015/plugins/system/aridocsviewer/aridocsviewer/kernel/class.AriKernel.php on line 16
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu - Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji

UWAGA!

W okresie od 26 czerwca do 1 września

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu czynna:

Poniedziałek – piątek 8.00-15.00,

soboty – nieczynne

 

Informujemy, że w dniach 23-25 sierpnia Filia PBW w Brzegu będzie nieczynna. Przepraszamy za niedogodności.

 

 


 

Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji

Jak zwikszy skuteczno Cz. 2

Jak zwikszy skuteczno Cz. 2

Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 1, 2 / Julian Piotr Sawiński.  Warszawa : „Difin” , 2015-2016.

Ważnym zadaniem każdego nauczyciela i szkoły jest zapobieganie o uzyskanie wysokiej skuteczności uczenia się oraz edukacji. Jest ono podstwową cechą dobrego uczenia się, kształcenia, wychowania i wykształcenia. Szkoła powinna sprawnie organizować uczenie się uczniów. Jej skuteczność zależy od wielu czynników, przede wszystkim od potencjału uczniów, rodzaju i poziomu ich aktywności oraz kompetencji nauczycieli.

Poradnik opisuje różne metody aktywizowania wraz z przykładami z praktyki. Ukazuje, jak sprawnie organizować kształcenie, które w dużym stopniu przekłada się na przyszłość.

Praca zawiera ABC skutecznego działania w edukacji. W krótkim rozdziałach zatytułowanych od A do Ż przedstawiono wybrane problemy zabiegania o wysoką skuteczność edukacji.

W pierwszej części omówiono tematy od A do L : aktywizowanie uczniów w szkole, aktywizujące metody nauczania, bariery szkolnej skuteczności, ciekawość jako siła poznawania, demokratyczna edukacja i demokratyczna szkoła, efektywność kształcenia, filmowanie w edukacji, generowanie innowacyjności, humanistyczna edukacja, innowcyjna edukacja, jakość szkolnego uczenia się, kluczowe kompetencje ucznia i nauczyciela, ludzka twarz edukacji (podmiotowość, lubienie nauczyciela i szkoły motywuje).

Druga część publikacji prezentuje tematy od Ł do Ż : łamanie schematów, motywujące ocenianie, neurodydaktyka szansą na lepsze efekty uczenia się, odwrócona lekcja, przedsiębiorczość i zaradność, rozumienie treści, samodzielność i odpowiedzialność, tworzenie i kreatywność, uczenie się w szkole, zaangażowanie i zaufanie, życzliwość i sympatia.

W obydwu częściach pracy zamieszczono : dobre rady dla czytelnika, zadania do samodzielnej pracy, wykaz literatury, pozwalającej pogłębić omawiane zagadnienia oraz szkolenia dla nauczycieli.

Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli i edukatorów. Warto ją także polecić przedstawicielom organów prowadzących, pracownikom merytorycznym w nadzorze pedagogicznym, a także rodzicom.

GALERIA

Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze


image009   28 września  br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.

Więcej…

PARTNERZY

Odsłon artykułów:
5750008