Nauczyciel w szkole uczącej się
Nauczyciel w szkole uczącej się : informacje o nowym systemie wspomagania /[redakcja merotoryczna Marianna Hajdukiewicz i Jadwiga Wysocka]. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015. - 72 s. : rys. ; 30 cm.
Ośrodek Rozwoju Edukacji w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostepnym kompleksowym wspomaganiu szkół” opracował zasady nowego modelu wspomagania pracy szkół.
W niniejszej publikacji przedstawiono zasady nowego modelu wspomagania pracy szkół, które od stycznia 2016 roku będą obowiązywać placówki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz biblioteki pedagogiczne. Ukazano rolę szkoły – dyrektora i nauczycieli – oraz zadania stojące przed instytucjami wspierającymi szkołę w pracy.
System wspomagania oparty został na założeniach według których, szkoła jest odpowiedzialna za własny rozwój. Utożsamia się ją z organizacją uczącą się. Partnerami szkoły, pomagającymi w jej rozwoju, są powołane do tego celu instytucje : ośrodki doskonalenia nauczycieli, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, biblioteki pedagogiczne.
System wspomagania pracy szkół obejmuje : diagnozę pracy i potrzeb szkoły, planowanie działań, wdrażanie zmian i ocenę efektów. Istotą nowego podejścia jest wpisanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szersze działania, których celem jest rozwój całej szkoły.
Nowym elementem są międzyszkolne sieci współpracy i samokształcenia. Jest to forma pracy, która umozliwia samokształcenie i kooperację. Ułatwia wymianę doświadczeń, poznawanie dobrych rozwiązań praktycznych oraz rozwijanie kompetencji nauczycieli i dyrektorów szkół. Służy integracji lokalnego środowiska edukacyjnego.
GALERIA
Jako tako czyli jak to po japońsku ... - warsztaty czytelnicze
28 września br. uczniowie z klasy III a z Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 16 w Opolu uczestniczyli w pierwszych zajęciach czytelniczych z cyklu ,,Bajkopodróżowanie świata poznawanie". Podróż literacka odbyła się do Japonii, następna będzie do Włoch.