Wspomaganie szkół, placówek oświatowych oraz bibliotek szkolnych.
I Wspomaganie szkół i placówek oświatowych
Wspomaganie polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu w związku z potrzebami szkoły lub placówki działań,
mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki, obejmujących:
Wspomaganie szkół, placówek oświatowych oraz bibliotek szkolnych.
I Wspomaganie szkół i placówek oświatowych
Wspomaganie polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu w związku z potrzebami szkoły lub placówki działań,
mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki, obejmujących:
a) pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki,
b) ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki,
c) zaplanowanie form wspomagania i ich realizację,
d) wspólną ocenę efektów realizacji zaplanowanych form wspomagania i opracowanie wniosków z ich realizacji.
Działania:
- gromadzenie i udostępnianie literatury zgodnie z potrzebami placówki,
- opracowywanie informacji na określony przez placówkę temat (zestawienia bibliograficzne),
- współpraca ze środowiskiem (organizowanie wystaw, wydarzeń, spotkań, konkursów),
- zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży na różnych poziomach nauczania,
- opracowywanie informacji o zasobach Filii PBW w Kluczborku,
- współpraca z przedszkolami i innego typu placówkami oświatowymi, a także opiekuńczo-wychowawczymi,
- organizacja szkoleń, warsztatów i konferencji metodycznych we współpracy z PODN oraz Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną w Kluczborku,
- lekcje biblioteczne (głównym ich celem jest zapoznanie uczniów z warsztatem informacyjnym biblioteki,
wykształcenie umiejętności sprawnego korzystania z katalogów on-line oraz przygotowanie do samokształcenia
poprzez wyrabianie umiejętności pozyskiwania i segregowania informacji pochodzących z różnych źródeł,
- szkoleniowe rady pedagogiczne.
II Doskonalenie nauczycieli
Konferencje metodyczne, wykłady, prelekcje, kursy, szkolenia. Prezentacje literatury i oferty edukacyjnej na
radach pedagogicznych. Szkolenia, warsztaty z elementami biblioterapii dla nauczycieli i nauczycieli bibliotekarzy
szkolnych. Obszary: tutoring w edukacji, otwarte zasoby cyfrowe w nauczaniu, storytelling w edukacji,
biblioterapia/bajkoterapia, arteterapia, coaching w edukacji/szkole, popularyzacja kultury czytelniczej (promocja
czytelnictwa), logodydaktyka w edukacji, inne.
Zgłoszenia na szkolenia i zajęcia warsztatowe: tel.: 77 418 16 98 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Szkolenia dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem biblioterapii w procesie dydaktyczno -
wychowawczym - prowadzenie Joanna Baran.
2. Szkolenia i warsztaty dotyczące rozwoju osobistego i zawodowego
3. Szkolenia dla nauczycieli-bibliotekarzy
4. Konsultacje indywidualne dla nauczycieli bibliotekarzy
Tematyka konsultacji na stronie:
http://www.pedagogiczna.pl/index.php/wspomaganie-szkol-i-placowek/1606- wspomaganie-szkol-i-placowek
Formularze zgłoszeniowe na stronie:
http://www.pedagogiczna.pl/index.php/wspomaganie-szkol-i-placowek
III Sieci współpracy i samokształcenia
Wspomaganie polega na organizowaniu i prowadzeniu sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli,
nauczycieli bibliotekarzy szkolnych, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia
swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
1. Sieć nauczycieli-bibliotekarzy szkolnych
Koordynatorzy:
2. Sieć nauczycieli zainteresowanych stosowaniem biblioterapii w procesie dydaktyczno-
wychowawczym
Koordynatorzy:
Deklaracja przystąpienia do sieci współpracy i samokształcenia:
http://www.pedagogiczna.pl/index.php/wspomaganie-szkol-i-placowek
IV Biblioterapia
Zgłoszenia na szkolenia i zajęcia warsztatowe: tel.: 77 418 16 98 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Szkolenia dla nauczycieli - prowadzenie Joanna Baran.
2. "Spotkania z biblioterapią" - warsztaty z elementami biblioterapii dla nauczycieli - temat warsztatu ustalany jest wg propozycji uczestników - prowadzenie Joanna Baran.
3. "Rozmowy o biblioterapii..." - cykliczne spotkania otwarte (styczeń, marzec, maj, 14 listopada) dla osób zainteresowanych biblioterapią. Tematyka spotkań koncentruje się wokół zagadnień z obszaru biblioterapii, bajkoterapii - prowadzenie: Joanna Baran.
V Oferta dla rodziców realizowana na terenie przedszkoli/szkół podstawowych Kluczborka
1. Kreatywny rodzic - kreatywne dziecko - cykl rozwojowych zajęć warsztatowych dla rodziców oraz rodziców z dziećmi - spotkania tematyczne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
2. Wpływ czytania na wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży - prelekcja (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
3. Picture Books, leporello - obraz, forma, doświadczenie (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
4. Bajki terapeutyczne dla dzieci dzieci i dorosłych - prelekcja (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
5. Storytelling, czyli opowieść ma moc - kreatywne warsztaty (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
6. Dziecko i filozofia, czyli słów kilka o bajkach filozoficznych dla dzieci (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
7. Bajka jako forma wspomagania dziecka w rozwoju społecznym (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
8. Jak rozwijać w dziecku pasję do czytania (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
9. Logodydaktyka wychowuje do szczęścia (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
10. Wpływ praktyki uważności na dzieci i jej efekty w przedszkolu/szkole (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
11. Książka jako pomoc w nauczaniu wartości (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
12. Dzieci XXI wieku i ich kompetencje (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
VI Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży
Zgłoszenia na zajęcia warsztatowe i lekcje biblioteczne: tel.: 77 418 16 98 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poziom nauczania oraz tematyka:
Przedszkole:
"Zaczytany przedszkolak" - projekt czytelniczy. Formy realizacji projektu: warsztaty czytelnicze na temat książki uzupełnione seansem głośnego
czytania, warsztaty z elementami biblioterapii/bajkoterapii oraz warsztaty ilustracji i opowiadania Kamishibai (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Akademia Czytania - "Słucham, czytam, tworzę" - warsztaty czytelniczo-artystyczne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Zajęcia czytelnicze, warsztaty z zakresu biblioterapii i arteterapii (osoby odpowiedzialne: Ewa Dolata-Makuch, Joanna Baran)
Szkoła Podstawowa:
"Zaczytany uczeń" - projekt czytelniczy. Formy realizacji projektu: warsztaty czytelnicze na temat książki uzupełnione seansem głośnego czytania, warsztaty z elementami biblioterapii/bajkoterapii oraz warsztaty ilustracji i opowiadania Kamishibai (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Uważność" - projekt czytelniczy realizowany w formie 5 spotkań warsztatowych, których uzupełnienie stanowią ćwiczenia (zabawy) rozwijające umiejętność koncentracji (relaksacji), kierowane-pogłębione rozmowy prowadzone z dziećmi, ćwiczenia uważnego oddychania oraz uruchamiające zmysł smaku, wzroku, dotyku i węchu (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Empatia" - projekt czytelniczy realizowany w formie zajęć warsztatowych rozwijających umiejętności komunikacyjne i empatyczne wg idei Porozumienia bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Czytam książkę" - projekt edukacyjny realizowany w formie cyklicznych debat czytelniczych (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Książka o szczęściu" - projekt edukacyjny, którego treść merytoryczną stanowią rozważania dzieci i młodzieży wokół istoty szczęścia we współczesnym świecie (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Projekt Pozytywna Szkoła XXI" - projekt edukacyjny adresowany do uczniów kluczborskich szkół podstawowych, którego założenia programowe skupiają się wokół zagadnień psychologii pozytywnej.
Celem głównym projektu jest rozwijanie dobrostanu ludzkiego ucznia (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
kl. I-III
Warsztaty z elementami biblioterapii:
Na wszystko jest sposób. Cykl zajęć czytelniczych z elementami biblioterapii z wykorzystaniem utworów Danuty Wawiłow. (Osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
- Kim są Rupaki? (rozpoznawanie własnych emocji ; lęk przed ciemnością)
- Uprzejmość jest zawsze na miejscu.
- Ja też to potrafię! (wzmacnianie samooceny dziecka)
- Inny, a jednak taki sam. (rozwijanie postawy szacunku i tolerancji wobec innych)
Bajeczne mikstury na różne problemy. Warsztaty z elementami biblioterapii. (Osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
- Wielka zmiana. (pierwsze dni w szkole, adaptacja w grupie)
- Czy trzeba się bać stracha na wróble?
- Polubić siebie. (wzmacnianie poczucia własnej wartości, nieśmiałość)
- Gdy przychodzi pani Złość. (radzenie sobie ze złością)
- Szukam przyjaciela.
- Spotkanie z nieznajomym.
Tematy warsztatów można też ustalać indywidualnie z nauczycielem (osoby odpowiedzialne: Joanna Baran, Ewa Dolata-Makuch)
Inne zajęcia czytelnicze i edukacyjne:
Wyobraźnia bez granic - warsztaty czytelniczo-artystyczne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Co można zrobić z "Kłopotem"? - warsztat czytelniczy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Dzielimy się "Czterema zwykłymi miskami" - warsztat czytelniczy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Co każdy z nas ma "W kieszonce"? - warsztat czytelniczy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Szczęście, czym jest? Człowiek szczęśliwy, czyli Kto? - czytelniczy warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Myślenie to dobra zabawa! Życie, uczucia, dobro i zło, ja... Co to takiego? - warsztaty czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
O przemijaniu, altruizmie, samotności, wolności, przyjaźni – warsztaty czytelnicze z wykorzystaniem japońskiego teatrzyku Kamishibai (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
O samotności, przyjaźni, zaufaniu - warsztaty czytelnicze na podstawie książki pt.:"Huśtawka" Timo Parveli (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Dlaczego warto czytać? - zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Z bajką i legendą przez kontynenty – zajęcia czytelniczo-artystyczne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Wartości są wszędzie... - edukacyjny warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Czytam obrazem - warsztaty czytelnicze z wykorzystaniem książki obrazkowej (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Śladami baśni i legend polskich – zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Storytelling, czyli opowieść ma moc - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Lapbook - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Podróż do sukcesu - warsztaty kreatywne - klasa III (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Książka i jej karta literacka - kreatywne warsztaty czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Picture Books, leporello - obraz, forma, doświadczenie - kreatywne warsztaty czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
kl. IV-VI
Warsztaty z elementami biblioterapii - temat warsztatu ustalany indywidualnie z nauczycielem (osoby odpowiedzialne: Joanna Baran, Ewa Dolata-Makuch)
Inne zajęcia czytelnicze i edukacyjne:
Kreatywne myślenie, kreatywne pisanie - warsztaty (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Obudź w sobie wyobraźnię – warsztaty czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Czym jest przemijanie? - warsztat czytelniczy na podstawie książki pt. "Dom" Roberto Innocentiego (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Z dziećmi o wartościach – zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Podróż do sukcesu - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Wartości są wszędzie... - edukacyjny warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Co to takiego?" - zajęcia edukacyjno-czytelnicze w zakresie pięciu tematów do wyboru: uczucia, życie, dobro i zło, Ja, piękno i sztuka (osoba
odpowiedzialna: Joanna Baran)
Szczęście, czym jest? Człowiek szczęśliwy, czyli Kto? - czytelniczy warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Czytam obrazem - warsztaty czytelnicze z wykorzystaniem książki obrazkowej (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Storytelling, czyli opowieść ma moc - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Dlaczego warto czytać? - zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Booktalking – zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Zajęcia kreatywne z baśnią w tle (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
"Mały Książę", kim jest i dlaczego wędruje? - kreatywne zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Picture Books, leporello - obraz, forma, doświadczenie - kreatywne warsztaty czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Gimnazjum:
"Czytam książkę" - projekt edukacyjny realizowany w formie cyklicznych debat czytelniczych (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Zaczytany uczeń" - projekt czytelniczy. Formy realizacji projektu: kreatywne warsztaty czytelnicze na podstawie książki, warsztaty z elementami biblioterapii (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Książka o szczęściu" - projekt edukacyjny, którego treść merytoryczną stanowią rozważania dzieci i młodzieży wokół istoty szczęścia we współczesnym świecie (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Warsztaty z elementami biblioterapii - temat warsztatu ustalany indywidualnie z nauczycielem (osoby odpowiedzialne: Joanna Baran, Ewa Dolata-Makuch)
Zgrana klasa (problemy adaptacji w grupie) - warsztaty z elementami biblioterapii (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Inne zajęcia czytelnicze i edukacyjne:
Książki zagadki – warsztaty czytelnicze na podstawie książek Iwony Chmielewskiej : „O tych, którzy się rozwijali”, „Dwoje ludzi”. (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Kreatywne myślenie, kreatywne pisanie - warsztaty (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Zajęcia warsztatowe dotyczące profilaktyki prostytucji (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Czytam obrazem - warsztaty czytelnicze z wykorzystaniem książki obrazkowej (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Wartości są wszędzie... - edukacyjny warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Szczęście, czym jest? Człowiek szczęśliwy, czyli Kto? - czytelniczy warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Herb miasta Kluczborka jako forma komunikacji symbolicznej – zajęcia z zakresu edukacji historycznej i regionalnej (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Obrazy do czytania, książki do oglądania - zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Tolerancja – zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Cenzura dawniej i dziś – zajęcia z zakresu edukacji historycznej (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
O prasie na czasie - tabloidyzacja umysłów - zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Dlaczego warto czytać? - zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Reklama - wywieranie wpływu na ludzi – zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Rola mediów w kształtowaniu poglądów – zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Hazard, cyberprzestrzeń, gry komputerowe, zakupoholizm, role grupowe np. zespołu klasowego – zajęcia psychoedukacyjne (osoba odpowiedzilna: Joanna Baran)
Czytanie - technika pracy umysłowej (osoba odpwiedzialna: Joanna Baran)
W poszukiwaniu autorytetu – zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Booktalking – zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Sztuka pewności siebie - warsztatowe zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Asertywność - warsztatowe zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Storytelling, czyli opowieść ma moc - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Mapy myśli, czyli metoda inteligentnego notowania - warsztaty kreatywne (osoba odpowidzialna: Joanna Baran)
"Mały Książę", kim jest i dlaczego wędruje? - kreatywne zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Picture Books, leporello - obraz, forma, doświadczenie - kreatywne warsztaty czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Szkoła ponadgimnazjalna:
"Czytam książkę" - projekt edukacyjny realizowany w formie cyklicznych debat czytelniczych (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Projekt Pozytywna Młodzież XXI" - projekt edukacyjny, którego założenia programowe - merytoryczne - skupiają się wokół zagadnień psychologii pozytywnej (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"Książka o szczęściu" - projekt edukacyjny, którego treść merytoryczną stanowią rozważania dzieci i młodzieży wokół istoty szczęścia we współczesnym świecie (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
"YEStem Kimś - moje życie moją inspiracją!" - dedykowany program rozwoju osobistego i społecznego (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Książki zagadki – warsztaty czytelnicze na podstawie książek Iwony Chmielewskiej : „O tych, którzy się rozwijali”, „Dwoje ludzi” (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Czytam obrazem - warsztaty czytelnicze z wykorzystaniem książki obrazkowej (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Kreatywne myślenie, kreatywne pisanie - warsztaty (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Wartości są wszędzie... - edukacyjny warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Obrazy do czytania, książki do oglądania - zajęcia czytelnicze (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Książka obiekt - zajęcia czytelnicze (osoba odopwiedzialna: Joanna Baran)
Szczęście, czym jest? Człowiek szczęśliwy, czyli Kto? - czytelniczy warsztat rozwojowy (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Opis bibliograficzny i jego zastosowanie w bibliografii załącznikowej (osoby odpowiedzilane: Ewa Dolata-Makuch, Joanna Baran)
Komputerowe bazy danych PBW w Opolu. System biblioteczny Aleph (osoby odpowiedzialne: Ewa Dolata-Makuch, Joanna Baran)
Otwarte zasoby cyfrowe - elektroniczne bazy danych, biblioteki cyfrowe, repozytoria (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Cenzura dawniej i dziś - zajęcia z zakresu edukacji historycznej (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
O prasie na czasie - tabloidyzacja umysłów - zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Dlaczego warto czytać? - zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Czytanie - technika pracy umysłowej (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
W poszukiwaniu autorytetu – zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Ewa Dolata-Makuch)
Sztuka pewności siebie - warsztatowe zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Asertywność - warsztatowe zajęcia edukacyjne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Storytelling, czyli opowieść ma moc - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
Mapy myśli, czyli metoda inteligentnego notowania - warsztaty kreatywne (osoba odpowiedzialna: Joanna Baran)
VII Wspomaganie bibliotek szkolnych
Wybrane formy realizowanych przedsięwzięć: szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne, konsultacje
udzielane doraźnie na indywidualne zapotrzebowanie bibliotekarzy szkolnych, warsztaty samokształceniowe dla
nauczycieli bibliotekarzy: gromadzenie i ewidencja zbiorów bibliotecznych, selekcja i skontrum zbiorów
bibliotecznych, pomoc biblioterapeutyczna – metody i literatura, cykliczne spotkania biblioterapeutyczne, biblioteka
centrum informacji szkoły, biblioteka szansą dla kreatywnych, spotkania metodyczne dla nauczycieli bibliotekarzy
poświęcone aktualnym problemom edukacyjnym, biblioterapia w pracy nauczyciela bibliotekarza, jak rozwijać
twórcze (kreatywne) myślenie na zajęciach bibliotecznych? – np. z udziałem eksperta – doradcy metodycznego ds.
bibliotek szkolnych, wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy
bibliotekarza, mobilne technologie informacyjne i komunikacyjne wsparciem w pracy bibliotekarza, spotkanie
metodyczne poświęcone aktualnym tematom (wyzwaniom) edukacyjnym, biblioteka centrum informacji szkoły,
spotkanie dla n-li bibliotekarzy szkolnych dotyczące zaprezentowaniu nowości wydawniczych, komunikacja
interpersonalna w bibliotece - zajęcia poprowadzone przez eksperta, kształcenie kompetencji komunikacyjno-
informacyjnych za pomocą Otwartych Zasobów Edukacyjnych, w tym zasobów PBW, biblioteczne nowości dla
nauczycieli bibliotekarzy w wyborze – ciekawe linki, serwisy elektroniczne (bibliotekarskie) dla nauczycieli
bibliotekarzy, biblioterapia – teoria/praktyka, biblioterapia – propozycje tekstów, w tym bajkoterapia, konkursy,
zestawienia bibliograficzne, panele dyskusyjne z udziałem dzieci i młodzieży, wspieranie nauczycieli bibliotekarzy
w konkursach promujących czytelnictwo, edukację regionalną i historyczną, patronów roku, wypożyczanie wystaw.
VIII Inicjatywy edukacyjne w zakresie promocji czytelnictwa
„Głośno czytać każdy i wszędzie może” – projekt czytelniczy adresowany do dzieci przebywających w warunkach szpitalnych
„Zaczytany przedszkolak" - "Zaczytany uczeń” – projekty czytelnicze dla przedszkoli i szkół podstawowych (rozpoczęcie 2015 r.)
"Uważność" - projekt czytelniczy dla szkół podstawowych (rozpoczęcie 2015 r.)
"Empatia" - projekt czytelniczy dla szkół podstawowych (rozpoczęcie 2016 r.)
"Książka o szczęściu" - projekt edukacyjny dla szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych (rozpoczęcie 2016 r.)
"Czytam książkę" - projekt czytelniczy w zakresie organizacji debat nt. czytania adresowany do uczniów wszystkich rodzajów szkół, realizowany we współpracy z Księgarnią "Minerva" w Kluczborku - 1. edycja rok szkolny 2015/2016.
Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day) – happening dziecięcych talentów organizowany we współpracy ze szkołami podstawowymi - kluczborski Rynek - 15 września
„Zaczytana Ławka” - otwarta przestrzeń w zakresie rozwijania kultury czytelniczej - kluczborski Rynek.
Klub Czytających Rodzin „Czytacze bajacze”- spotkania cykliczne, które koncentrują się wokół problematyki związanej
z rozwijaniem kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianiem czytelnictwa wśród dzieci.
Wakacyjna akcja „Lato z książką”- odsłona cykliczna (lipiec lub sierpień).
Narodowe Czytanie - odsłona cykliczna (wrzesień).
Noc Głośnego Czytania - odsłona cykliczna: styczeń, marzec, maj, wrzesień, listopad - 1. edycja -
20 listopada 2015 r.
Noc Bibliotek - II wyd. krajowe (4 czerwca 2016 r.).
Happeningi czytelnicze z udziałem przedszkoli i szkół podstawowych - kluczborski Rynek
Kluczborskie Dni Literatury dla Dzieci i Młodzieży - 2016/2017 r.
Cały Kluczbork czyta dzieciom - 2016/2017 r.
Kluczborska wymiana książek - 1. edycja 2016 r.
Akademia Czytania – "Słucham, czytam, tworzę" - warsztaty czytelniczo-artystyczne, których celem jest propagowanie czytelnictwa, rozwijanie kultury czytelniczej i aktywności twórczej wśród dzieci.
Zapraszamy do współpracy w ramach zaproponowanych obszarów i form wspomagania.